Sökning: "identity children"

Visar resultat 1 - 5 av 154 avhandlingar innehållade orden identity children.

  1. 1. Chosen Children? : An empirical study and a philosophical analysis of moral aspects of pre-implantation genetic diagnosis and germ-line gene therapy

    Författare :Kristin Zeiler; Lennart Nordenfelt; Gunilla Tegern; Karin Sporre; Åge Wifstaad; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Empirical ethics; pre-implantation genetic diagnosis; germ-line gene therapy; qualitative research; philosophical analysis; medical progress; genetic disease; choice; auautonomous; ambivalence; trust; genetic identity; Genterapi; biologisk etik; medicinsk etik; preimplanatorisk genetisk diagnostik; Philosophy subjects; Filosofiämnen;

    Sammanfattning : With pre-implantation genetic diagnosis (PGD), genetic testing and selective transfer of embryos is possible. In the future, germ-line gene therapy (GLGT) applied to embryos before implantation, in order to introduce missing genes or replace mutant ones, may be possible. LÄS MER

  2. 2. Bryta upp och börja om : Berättelser om flyktingskap, skolgång och identitet

    Författare :Ulrika Wigg; Gunnel Colnerud; Sven Andersson; Pirjo Lahdenperä; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Refugee; immigrant; young adults; refugee children; life story; life history; identity; identity construction; identity as story; life chances; tourists; vagabonds; risk; trust.; Flykting; invandrare; unga vuxna; flyktingbarn; livsberättelser; identitet; identitetsskapande; identitet som berättelse; livschanser; vagabonder; risk; tillit.; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : Föreliggande avhandling har som syfte att belysa, analysera och diskutera hur unga människor berättar om sina erfarenheter av att tvingas bryta upp från sitt hemland och börja om i ett nytt land under sin skolgång. Åtta unga vuxna, fyra kvinnor och fyra män, deltog i livsberättelseintervjuer kring detta tema. LÄS MER

  3. 3. Finska krigsbarn

    Författare :Lillemor Lagnebro; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HUMANIORA; HUMANITIES; Migration; identity; discrimination; trauma; separation; guilt; Finnish warchildren;

    Sammanfattning : The worlds largest exodus of children is considered the transfer of circa 70,000 children from Finland to Sweden from 1939 to 1945. The experience of the Finnish war children contains a distinctive wealth of knowledge which should not be lost. LÄS MER

  4. 4. På tal om dyslexi : En studie av hur barn, föräldrar och lärare berättar om och ger betydelse åt diagnoser som dyslexi och specifika läs- och skrivsvårigheter

    Författare :Karin Zetterqvist Nelson; Gunilla Halldén; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Dyslexia; Specific reading and writing difficulties; Social constructionism; Discourse; Narrative; Identity; Children; Parents; Teachers; Dyslexi; specifika läs- och skrivsvårigheter; social konstruktionism; diskurs; identitet; INTERDISCIPLINARY RESEARCH AREAS; TVÄRVETENSKAPLIGA FORSKNINGSOMRÅDEN;

    Sammanfattning : The main purpose of this study is to understand how children diagnosed as dyslectics use and ascribe meaning to the diagnosis given to them. The theoretical starting point is social constructionism, implying that dyslexia is a word that signifies a phenomenon, in this case children's problem with reading and writing, which in turn is mediated through a cultural, social and historical context. LÄS MER

  5. 5. Vi bytte våra hörande skolkamrater mot döva! : Förändring av hörselskadade barns identitet och självförtroende vid byte av språklig skolmiljö

    Författare :Elinor Brunnberg; Lars Oscarsson; Berth Danermark; Karin Sonnander; Örebro universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; hearing-impaired; children; special school; social inclusion; stigma; sign language; self-confidence; identity; socialt arbete; Social work; Socialt arbete; Social Work; Socialt arbete;

    Sammanfattning : This study is a comparative study with the aim of finding out whether the identity and self-confidence of hearing-impaired children changes when they attend schools with a different language base. The focus of the study was the interaction of hearing-impaired children with other children of the same age. LÄS MER