Sökning: "identities"
Visar resultat 21 - 25 av 594 avhandlingar innehållade ordet identities.
21. Skriftbruk i vardagsliv och i sfi-utbildning : En studie av fem kurdiska sfi-studerandes skriftbrukshistoria och skriftpraktiker
Sammanfattning : This thesis explores the literacy practices in literacy history, in everyday life and in Swedish tuition for immigrants (sfi) of five Kurdish adults. The study analyses connections and dividing lines between literacy practices of the sociotextual domains of everyday life and literacy practices of the sociotextual domain of sfi. LÄS MER
22. Around the Screen : Computer activities in children’s everyday lives
Sammanfattning : The present ethnography documents computer activities in everyday life. The data consist of video recordings, interviews and field notes, documenting (i) 16 students in a seventh grade class in a computer room and other school settings and (ii) 22 children, interacting with siblings, friends and parents in home settings. LÄS MER
23. Flerspråkiga matematikklassrum : Diskurser i grundskolans matematikundervisning
Sammanfattning : The aim of this thesis is to investigate and analyze practices in multilingual mathematics classrooms in compulsory school in Sweden. By using ethnographic methods, mainly participant observation, data were collected in a number of multilingual mathematics classrooms in suburban areas of a major city. LÄS MER
24. Med blicken på barnet : Om olikheter inom förskolan som diskursiv praktik
Sammanfattning : Med blicken på barnet syftar till att synliggöra hur barn skapas som subjekt när deras beteenden förbryllar, oroar eller utmanar personal i förskolan och hur utrymme för, eller begränsningar av, barnens möjligheter till att vara, kunna eller göra olika därmed framträder. Vidare belyser studien hur hanterings- och styrningsförslag av barnen och deras beteenden formuleras i specialpedagogiska sammanhang inom förskolan som diskursiv praktik. LÄS MER
25. Läkarens Ethos : Studier i den svenska läkarkårens identiteter, intressen och ideal 1890-1960
Sammanfattning : Doctors, academically educated and authorized, assert that there is more to being a real doctor than having fulfilled the formal criteria. It has been said that there is a particular doctor's ethos, which is based not only on thorough medical education but also on traditional know-how, internalized ethics and good character. LÄS MER