Sökning: "identitetsrelaterade dimensioner"

Hittade 3 avhandlingar innehållade orden identitetsrelaterade dimensioner.

  1. 1. Identitet i arbete(t) : Chefers reflektioner om arbetets dimensioner

    Författare :Katarina Zambrell; Svante Leijon; Philippe Daudi; Lars Lindkvist; Thomas Andersson; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; managers identity construction; identity-related dimensions; work-related identity; triggers for identity work; artistic interventions; Chefers identitetskonstruktion; identitetsrelaterade dimensioner; arbetsrelaterad idenitet; trigger för identitetsarbete; artistic intervention; Företagsekonomi; Business administration; Managers´identity construction; identity-related dimensions; work-related identity; triggers for identity work; artistic interventions;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to identify, describe and develop the understanding of what aspects at work are important for individuals' identity construction. In this understanding-oriented study the empirical data consists of three different groups: middle managers, cultural workers and “Airis-managers”. LÄS MER

  2. 2. "Mitt arbete - det är jag!" Om identitetsrelaterade dimensioner och föreställningars diskurser i arbetskontexten

    Författare :Katarina Zambrell; Högskolan i Kalmar; []
    Nyckelord :Organisation theory; Organisationsteori;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Konsumtionsbeteende och sociala identiteter : om samspelet mellan konsument, subkultur, upplevelserum och konsumtionsföremål i friåknings- och downhillcykling

    Författare :Helena Lindahl; Agneta Marell; Jessica Eriksson; Helene Brembeck; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Konsumtionsbeteende; sociala identiteter; konsument; subkultur; upplevelserum; konsumtionsföremål; Business studies; Företagsekonomi;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att utveckla kunskap om och skapa en ökad förståelse för hur konsumenter skapar och uttrycker sociala identiteter i samspel med subkultur, upplevelserum och konsumtionsföremål. Tidigare forskning om konsumtionsbeteende och sociala identiteter har i många fall fokuserat på antingen den enskilda konsumenten, gruppen (subkulturen), upplevelserummen eller konsumtionsföremålen eller i bästa fall kombinerat två av dimensionerna. LÄS MER