Sökning: "hinder i mötet"
Visar resultat 1 - 5 av 15 avhandlingar innehållade orden hinder i mötet.
1. Den svårfångade delaktigheten i skolan : Ett ungdomsperspektiv på hinder och möjligheter
Sammanfattning : Den här avhandlingen handlar om ungdomars erfarenheter och upplevelser av delaktighet i det som enligt skolans mål skall vara ´en skola för alla´. Vi har under tre terminer varit deltagande observatörer och intervjuat ungdomar på en skola (år 6-9) som vi kallar Vegaskolan. LÄS MER
2. I mötet mellan projekt och process. Om samverkan
Sammanfattning : This thesis for the degree of Licentiate of Architecture is an inquiry into the possibilities and obstacles for a communicative planning practice in the regeneration of neighbourhoods. Focusing on the planning process it discusses the commonly used concept of collaboration and trust as a prerequisite of collaboration. LÄS MER
3. “It was like I had to fit into a category” : people with trans experiences navigating access to trans-specific healthcare and health
Sammanfattning : Background: Trans issues have received increased attention over the last couple of years and important changes have been made in the legislation relating to gender reassignment and in trans-specific healthcare practices. At the same time, many people with trans experiences report poor mental health, bad experiences when encountering the healthcare and a tendency to postpone seeking care due to being badly treated. LÄS MER
4. Samordning och kommunikation i ett anläggningsprojekt : mellan en laminerad A3-karta och ett dike
Sammanfattning : Denna licentiatavhandling behandlar den organisatoriska vardagen under ett anläggningsprojekts genomförandeprocess. Arbetet syftar till att med samordning och kommunikation som utgångspunkt beskriva och analysera ett anläggningsprojekts planering och utförande samt därefter specifikt belysa hur IKT används för samordningen och hur hållbarhetsfrågor samordnas. LÄS MER
5. Interpersonell kommunikation : en studie av elever med hörselnedsättning i särskolan
Sammanfattning : Pupils with impaired hearing and moderate to severe learning difficulties usually go to special schools for the severely learning disabled. Few studies have been conducted on the interpersonal communication among these pupils. LÄS MER