Avancerad sökning

Hittade 3 avhandlingar som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. The Art of Replicating

    Författare :Marie Bengtsson; Lars Lindkvist; Per Åman; Christer Samuelsson; Markus Becker; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :Replication; Fashion; Retail Chains; Renaissance Art; Replikering; Modebranschen; Butikskedjor; Renässanskonst; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP;

    Sammanfattning : Fokus för den här avhandlingen är företag som växer genom replikering, det vill säga genom att skapa och driva liknande enheter på många olika platser, så som t.ex. McDonald’s och Starbucks. LÄS MER

  2. 2. Min allrabästa och ömmaste vän! Kvinnors brevskrivning under svenskt 1700-tal

    Författare :Marie Löwendahl; Litteraturvetenskap; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Scandinavian languages and literature; Allmän och jämförande litteraturvetenskap; General and comparative literature; the eighteenth century; women s letter-writing; the familiar letter; Nordiska språk språk och litteratur ;

    Sammanfattning : This dissertation is a study of women's letter-writing in eighteenth-century Sweden. The letters are written by a number of women from the uppper classes (nobility and bourgeoisie) during the last two decades of the eighteenth century. The majority of the letters are written in Swedish, some however in French. LÄS MER

  3. 3. The Mechanism of Market Driving with a Corporate Brand - The Case of a Global Retailer

    Författare :Veronika Tarnovskaya; Företagsekonomiska institutionen; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Företagsledning; management; Management of enterprises; Stakeholder Value; Customer Values; Value Creation; Stakeholders; Core Values; Corporate Branding; Market Orientation; Market Driving;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis has been to analyse the mechanism of the market driving approach carried out by a global organisation with a corporate brand. Market driving is a new organisational approach to strategy that lacks a solid theoretical framework, but constitutes a reality of global firms such as IKEA, The Body Shop, Benetton, Dell, Hennes and Mauritz, Starbucks. LÄS MER