Sökning: "högskolan jönköping"

Visar resultat 1 - 5 av 18 avhandlingar innehållade orden högskolan jönköping.

  1. 1. Lärande & Metod : Lärstilsanpassad undervisning jämfört med traditionell undervisning i grammatik

    Författare :Lena Boström; Tomas Kroksmark; Rolf Hedqvist; Per-Olof Erixon; Jönköping University; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; learning styles; grammar; Dunn Dunn Learning Styles Model; teaching styles; Education; Pedagogik; Subject didactics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. In the middle : on sourcing from China and the role of the intermediary

    Författare :Jenny Balkow; Högskolan i Borås; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; international sourcing; low cost country sourcing; intermediary; intermediary roles; people s republic of china; smes; supply chains; quality; Företagsekonomi; Handel och IT; Bussiness and IT;

    Sammanfattning : In the past three decades China’s rapid transition from a closed economy to become the factory of the world has astonished economists all over the world. Surveys among sourcing practitioners show that China is the most interesting market for sourcing and research points to lower costs as the main reason. LÄS MER

  3. 3. One-school-for-all As Practice – A Nexus Analysis of Everyday Digitalization Practices

    Författare :Lars Almén; Sangeeta Bagga-Gupta; Cecilia Bjursell; Giulia Messina Dahlberg; Pia Lane; Jönköping University; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; nexus analysis; digitalization; one-school-for-all; inclusion; identity;

    Sammanfattning : The Government of Sweden formulated a strategy in 2017 to digitalize the entire Swedish educational system. The government summarizes this strategy through three focus areas: (i) all parts of the school system shall have equitable digital competence, (ii) all parts of the school system shall have equal access to and usage of digital tools, and (iii) research and follow-up of the possibilities of digitalization shall be conducted. LÄS MER

  4. 4. Variationsteorin i praktiken : Vad en lärandeteori kan bidra med till lärares undervisning

    Författare :Henrik Hansson; Ulla Runesson Kempe; Pernilla Mårtensson; Jönköping University; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Variation theory; theory and practice; teaching and learning; Subject Didactic Groups;

    Sammanfattning : This thesis consists of two studies, described in two papers, and a re-analysis of data from these studies. The aim is to broaden the knowledge about what contributions a learning theory, variation theory (Marton, 2015), can give to teachers’ teaching practice. The studies have an action research approach (Elliot, 1991). LÄS MER

  5. 5. Våldets onda cirklar : En explorativ undersökning av mäns barndomsupplevelser, maskuliniteter, känslor, våld samt terapeutiska interventioner mot våld

    Författare :Peter M. Jansson; Steven Saxonberg; Christian Kullberg; Pia Bülow; Torsten Blomkvist; Hydén Margareta; Högskolan Dalarna; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; interdisciplinär; våld; skam; stolthet; maskulinitet; terapi; barn; kvinnor; kritisk realism; Män med våldsproblematik – Problem; interventioner och förändring; Känslors betydelse för framgången hos terapeutiska interventioner mot mäns våld; Känslors betydelse för framgången hos terapeutiska interventioner mot mäns våld; Interkulturella studier; Intercultural Studies;

    Sammanfattning : Avhandlingens överordnade syfte är att utforska möjligheterna för ett integrerat forskningsperspektiv på mäns våld samt exemplifiera hur sådan forskning kan bedrivas. Det konkreta syftet är att öka kunskapen om hur våldsamma mäns barndomsupplevelser, socialisation, maskulinitetskonstruktion och emotioner kan relateras till deras våld mot andra män, mot sig själva och mot kvinnor samt till hur terapeutiska interventioner mot våld kan analyseras och utvecklas i korrespondens med denna kunskap. LÄS MER