Sökning: "gymnasiet"

Visar resultat 21 - 25 av 85 avhandlingar innehållade ordet gymnasiet.

  1. 21. Från A till F : Bedömning och betygssättning i historia på gymnasiet

    Författare :Kristina Kakoulidou; Niklas Ammert; David Rosenlund; Johan Samuelsson; Linnéuniversitetet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Historieundervisning; bedömning; betygssättning; samstämmighet; gymnasieskolan; läroplan; kursplan; History Education; Historia med didaktisk inriktning;

    Sammanfattning : This licentiate thesis examines how history teachers in Swedish upper secondary school translate the syllabus for History 1b into practice when they construct, assess and grade student assignments and exams, and how this, in turn, affects students’ final grades and the equivalence of grades.The empirical material was collected from six teachers at five different upper secondary schools, and consisted of, on the one hand, authentic students’ assignments and exams, along with partial grades and resulting final grades, and, on the other hand, the teachers’ reflections on the processes involved in assessing and grading said assignments and exams, and subsequently awarding final grades. LÄS MER

  2. 22. Likt och olikt. Strindbergsbildens förvandlingar i gymnasiet

    Författare :Sten-Olof Ullström; Litteraturvetenskap; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; HUMANIORA; HUMANITIES; literature criticism; General and comparative literature; Nordiska språk språk och litteratur ; Scandinavian languages and literature; Swedish Senior High School.; Student essay; Mother tongue instruction; Educational history; Literature instruction; Reception of literary texts; Literary canon; Literary history; August Strindberg; Mikhail Bakhtin; literary theory; Allmän och jämförande litteratur; litteraturkritik; litteraturteori; Pedagogy and didactics; Pedagogik; didaktik; Litteraturundervisning; Comparative Literature;

    Sammanfattning : This doctorial thesis deals with the changes in the image of August Strindberg in Swedish Senior High School Education. Strindberg represents the breakthrough of modern literature in Sweden, where the bounds between public and intimate spheres are challenged. LÄS MER

  3. 23. Skrivbedömning och validitet : Fallstudier av skrivbedömning i svenskundervisning på gymnasiet

    Författare :Gustaf Skar; Gunilla Molloy; Kjell Lars Berge; Gudrun Erickson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; writing instruction; writing assessment; validity; assessment use argument; Education in Languages and Language Development; utbildningsvetenskap med inriktning mot språk och språkutveckling;

    Sammanfattning : This doctoral dissertation reports on results from three explorative case studies of teacher assessment practice within upper secondary school writing instruction. In Sweden, almost all responsibility for constructing, administering, and scoring assessments lies with the individual teacher. LÄS MER

  4. 24. Ögonblick i klassrummet : Samtal och interaktion om elevers fotografier på gymnasiet

    Författare :Ola Lindholm; Hector Pérez Prieto; Anna-Lena Göransson; Lazaro Moreno; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Photographic education; interaction; classroom interaction; pictorial language; Photographic education; interaction; classroom interaction; pictorial language; vocational education; Interaktion; yrkesämnenas didaktik; fotografi; bild; klassrumsinteraktion; Pedagogiskt arbete; Educational Work;

    Sammanfattning : En kamera fångar ögonblick av det ljus som människan kan uppfatta, eller verkligheten som det ibland kallas. Dessa ögonblick i form av fotografier, arbetar de elever och den lärare med, som Ola Lindholm har följt på gymnasiet. LÄS MER

  5. 25. Att tolka spåren från det förflutna : Innebörder, lärande och meningsskapande av historisk källtolkning i gymnasiet

    Författare :Patrik Johansson; Ingrid Carlgren; Martin Stolare; Per Eliasson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; History teaching; historical learning; history education; historical consciousness; historical thinking; upper secondary school; object of learn- ing; learning study; phenomenography; variation theory; primary source analysis; source criticism; source interpretation; Subject Learning and Teaching; ämnesdidaktik;

    Sammanfattning : This licentiate thesis explores the activity of historical reasoning in terms of primary source analysis among upper secondary school students. The thesis is a compilation of two scientific articles in history didactics. LÄS MER