Sökning: "grupp normer"
Visar resultat 11 - 15 av 28 avhandlingar innehållade orden grupp normer.
11. Communicating Female Voicelessness : A Feminist-Narratological Study of Pak Wansô's Short Stories from the 1970s
Sammanfattning : Communicating Female Voicelessness. A Feminist-Narratological Study of Pak Wansô’s Short Stories from the 1970s.This study focuses on seven short stories written by the South Korean author Pak Wansô (1931-2011) in the 1970s. Pak was one of the most established contemporary female authors in South Korea. LÄS MER
12. The Politics of Social Networks : Interpersonal Trust and Institutional Change in Post-Communist East Germany
Sammanfattning : New institutionalist approaches are inherently weak at accounting for institutional change. In this book, social network analysis is proposed as a key to institutional change. The social network perspective focuses emergent patterns of interpersonal interaction and the resulting ties of interpersonal trust. LÄS MER
13. Afasi och narrativt aktörskap – mediebilder, självberättelser och multimodala litteracitetspraktiker
Sammanfattning : Afasi är en förvärvad språklig funktionsnedsättning som oftast orsakas av stroke. En person med afasi kan ha svårigheter med både talat och skriftligt språk, och både med produktion och förståelse. Därför medför afasi att individens förmåga och förutsättningar att skapa sin egen självberättelse, d.v. LÄS MER
14. Att utveckla handlingskraft : om flickors identitetsskapande processer
Sammanfattning : This thesis is about organized riding as an arena for girls' leisure activity, in which they create a specific identity. My aim was to interpret and analyze the way girls create meaning out of the social and cultural context of the riding school. LÄS MER
15. Anpassning till rådande ordning. En studie av manliga förskollärare i förskoleverksamhet
Sammanfattning : The aim of this study is to describe and analyse the situation of male teachers in the day-to-day work of pre-school, taking into account the fact that men are underrepresented in this profession. The methodic field is qualitative. LÄS MER