Sökning: "grundskolelärares interaktion med läromedel"

Hittade 1 avhandling innehållade orden grundskolelärares interaktion med läromedel.

  1. 1. Finnish mathematics curriculum materials and teachers’ interaction with them in two cultural-educational contexts

    Författare :Tuula Koljonen; Kirsti Hemmi; Hendrik Van Steenbrugge; Barbro Grevholm; Åbo Akademi; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; cross-cultural studies; elementary schoolteachers’ interaction with curriculum materials; Finland and Sweden; mathematics education; Finland och Sverige; grundskolelärares interaktion med läromedel; matematikundervisning; tvärkulturella studier;

    Sammanfattning :  Tidigare forskning har visat att lärare är centrala aktörer i undervisning men också läromedlens stora betydelse för undervisningen och lärande har lyfts fram. Dock har mycket av forskningen kring läromedel och dess betydelse för undervisning och lärande gjorts i USA och endast ett fåtal studier har genomförts i Europa och Norden. LÄS MER