Sökning: "grundskolans tidigare år"

Visar resultat 1 - 5 av 9 avhandlingar innehållade orden grundskolans tidigare år.

  1. 1. Introduktionsverksamhet för nyanlända elever i grundskolans tidiga år

    Författare :Katarina Sundström Rask; Åsa Wedin; Jenny Rosén; Natalia Ganuza; Högskolan Dalarna; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; newly arrived pupils; school introduction; new arrival programme; Fairclough; Critical discourse analysis; interviews; elementary school; early school years; discourse; footing; discursive practice; nyanlända elever; introduktionsverksamhet; skolintroduktion; introduktionsgrupp; Fairclough; kritisk diskursanalys; mottagningsenhet; intervjuer; grundskolans tidigare år; diskurs; positionering; diskursiv praktik; Utbildning och lärande; Education and Learning;

    Sammanfattning : Children who migrate to Sweden are usually introduced to the Swedish school through some kind of introduction programme in their new community. This study examines the experiences of newly arrived children participating in school introduction in the early school years, as well as the experiences of the teachers and principals working with the programme. LÄS MER

  2. 2. Elevers möten med matematik : En studie om elevers möten med matematik i förskoleklass och årskurs 1

    Författare :Sofie Arnell; Joakim Samuelsson; Karin Forslund Frykedal; Hanna Palmér; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; pupils; encounters with mathematics; actions; possible learning; mathematics teaching and learning; preschool class; primary school; activity theory; elever; möten med matematik; handlingar; möjligt lärande; matematikundervisning; matematikdidaktik; förskoleklass; grundskolans tidigare år; verksamhetsteori;

    Sammanfattning : Många och positiva tidiga möten med matematik är betydelsefulla för barns och elevers matematiklärande. Avhandlingens syfte är att bidra med kunskap om elevers möten med matematik i förskoleklass och årskurs 1 genom att undersöka, analysera och beskriva dem. LÄS MER

  3. 3. Den laborativa klassrumsverksamhetens interaktioner : En studie om vilket meningsskapande år 7-elever kan erbjudas i möten med den laborativa verksamhetens instruktioner, artefakter och språk inom elementär ellära, samt om lärares didaktiska handlingsmönster i dessa möten

    Författare :Gunilla Gunnarsson; Helge Strömdahl; Lena Tibell; Elsie Anderberg; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Pedagogik; naturvetenskapliga språkspel; laboration; Education; Pedagogik; Science Education;

    Sammanfattning : This thesis studies students’ encounters with school science language games within the framework of laboratory classroom activities in Elementary Electricity. The focus is on students’ interaction with the teacher and with other students as well as with artefacts. LÄS MER

  4. 4. En bildpedagogisk studie : lärare undervisar och elever gör bilder

    Författare :Hans Wetterholm; Utbildningsvetenskap; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HUMANIORA; HUMANITIES; Pedagogy and didactics; pupil artwork; primary school; picture communication; pictorial language; Action research; art education; Pedagogik; didaktik; Psychology; Psykologi; Primary School;

    Sammanfattning : The art education in Swedish primary and secondary schools is far from perfect and as a result pupils seldom reach the desired standard. National evaluations in 1989 and 1992 confirm this. Teachers admit that they lack specific subject knowledge and evaluation reveals that many aspects of older curricula still prevail. LÄS MER

  5. 5. Learning to Teach and Teaching to Learn : Primary science student teachers´ complex journey from learners to teachers

    Författare :Pernilla Nilsson; Claes Ericsson; Christopher Clark; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :Experience; reflection; PCK; primary science; student teacher; teacher education; Erfarenhet; lärarstudent; lärarutbildning; naturvetenskap; PCK; reflektion; ämnesdidaktisk kunskap; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; Social sciences;

    Sammanfattning : This thesis concerns the process of student teachers´ learning to teach primary science and is based on four studies involving primary science student teachers during their teacher education program. The overall question that the thesis intends to investigate is in which ways student teachers’ learning about teaching can be illustrated and understood in terms of the critical aspects that are experienced within their teaching and learning practices. LÄS MER