Sökning: "grundad teori"

Visar resultat 11 - 15 av 51 avhandlingar innehållade orden grundad teori.

  1. 11. Gendered experiences of work environment : A study of stress and ambiguity among dental students in Sweden

    Författare :Ingrid Schéle; Leif Hedman; Anne Hammarström; Eva Bejerot; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; dental students; Swedish dental education; work and organisational theories; gender power relations; ambiguity; perceived stress; satisfaction; grounded theory; content analysis; SEM; cluster analysis; tandläkarstudenter; svensk tandläkarutbildning; arbets- och organisations teorier; genus och makt relationer; ambiguitet; upplevd stress; nöjdhet; grundad teori; innehållsanalys; SEM; kluster analys; Applied psychology; Tillämpad psykologi; Psychology; psykologi;

    Sammanfattning : This thesis explores how dental students experience their education. We aim to generate ways to understand which elements relate to the students’ experience based on current theories and models regarding the quality of working life and gender (and) power relations. LÄS MER

  2. 12. Resultatinriktad individualisering i skolans inre arbete : En grundad teori om utvecklingssamtal, skriftliga omdömen och individuella utvecklingsplaner på grundskolans högstadium

    Författare :Gabriella Höstfält; Inger Eriksson; Kajsa Falkner; Tomas Englund; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Result-orientated individualization; national curriculum; grounded theory; visualizing accountability; being aware of responsibility; Didactics; didaktik;

    Sammanfattning : The aim of this study is to generate a grounded theory that explains the content of teachers' and students' work with personal development dialogues and individual development plans using written assessments, all regulated in the national result-oriented curriculum for the Swedish compulsory school. Two secondary schools participated and data was collected on two occasions. LÄS MER

  3. 13. Processer i växelverkan : en grundad teoretisk modell om landstings-kommunal samverkan för personer med psykiska funktionshinder

    Författare :Thomas Lönebrink; Elisabeth Ahlstrand; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :Samverkan; samordning; samarbete; tvärprofessionella team; psykisk hälsovård; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP;

    Sammanfattning : Syftet med studien har varit att undersöka vad som händer när olika vård- och omsorgsverksamheter med skilda lagstiftningar, traditioner, kompetens och synsätt ska samverka under teambaserade förväntningar. Studiens forskningsområde har definierats utifrån en samverkansprocess vilken delvis initierades genom statliga stimulansmedel. LÄS MER

  4. 14. Förvandlingar i vikingatidens djurornamentik : Del 1 : En multiperspektivisk studie om figurknoppspännen av Birkatyp

    Författare :Michael Neiß; Christoph Kilger; Frands Herschend; Ingmar Jansson; Elna Siv Kristoffersen; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :3D laser scanning and modeling. Animal Art. Birka type brooches. Cognitive archaeology. Dynamic typology. Iconology. Informed grounded theory. Metalworking. Multimodal semiotics. Scaldic ekphrasis. Viking Studies; 3D laserskanning och -modellering. Djurornamentik. Dynamisk typologi. Ikonologi. Informerad grundad teori. Kognitiv arkeologi. Metallhantverk. Multimodal semiotik. Skaldisk ekfras. Spännen av Birkatyp. Vikingatidsstudier.; Archaeology; Arkeologi; Konstvetenskap HGO ; Art History HGO ; Konstvetenskap; History of Art; Religionshistoria; History of Religions; Scandinavian Languages; Nordiska språk;

    Sammanfattning : During the past 150 years, different generations of scholars have been approaching Scandinavian Animal Art with queries that were as multifaceted as the materials that they studied. The focal point of this study are Birka type brooches, which are best likened to interactive sculptures that change shape as the viewer changes perspec­tive. LÄS MER

  5. 15. Lärares förtroendearbetstid

    Författare :Per Lindqvist; Pedagogik; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Pedagogy and didactics; teacher thinking; stress; Teachers; grounded theory; Pedagogik; didaktik; Lärare arbete och arbetsmarknad Sverige;

    Sammanfattning : The aim of this study is to generate a grounded theory about the work done by teachers. The initial area of data collection was the work done by teachers in their non-regulated hours, in which the teachers are expected to carry out professional activities like planning, preparation, correcting and spontaneous contacts with students, parents and colleagues. LÄS MER