Sökning: "genusperspektiv på pedagogik"

Hittade 4 avhandlingar innehållade orden genusperspektiv på pedagogik.

  1. 1. Att utbilda sig till sjuksköterska : Ett genusperspektiv på lärares och studenters beskrivningar av utbildningen

    Författare :Ingrid Jorfeldt; Robert Höghielm; Birgit Negussie; Anita Nyberg; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; teachers at nursing university colleges; nurse students; women and men; gender; education pedagogy; nursing care education; nurse education; theory and practice; work distribution according to sex gender.; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : This study examines the subject of nursing in nursing education and how it is understoodby both male and female teachers and students respectively. Through the Care 77 reform nurse education was transformed from vocational training to university education. As a consequence the concept of nursing has been further theorised and developed. LÄS MER

  2. 2. Maktutövning ur ett organisations- och genusperspektiv. En studie vid tre vårdavdelningar

    Författare :Gunilla Albinsson; Kerstin Arnesson; Gunilla Svingby; Ulla Tibelius; Malmö University; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Organisation; Pedagogik; power; Pedagogy and didactics; resistance; gender; didaktik; Pedagogik;

    Sammanfattning : The primary aim of the present thesis is to increase understandig of the relationship between organisational structure, gender and power. Understanding of this relationship requires a closeness to the individual being studied as well to the content and consequences of that individuals´actions. LÄS MER

  3. 3. Motivation och inlärning ur genusperspektiv. En studie av gymnasieelever på teoretiska linjer/program

    Författare :Ann-Katrin Jakobsson; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Möten som formar - Interaktionsmönster på förskola mellan pedagoger och de yngsta barnen i ett genusperspektiv

    Författare :Annika Månsson; Utbildningsvetenskap; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; video recording; toddlers; sex; preschool; nursery; interaction; gender construction; gender; Day care centre; equality; Pedagogy and didactics; Pedagogik; didaktik; förskolan;

    Sammanfattning : In studies concerning the youngest children, the toddlers, the gender perspective is often missing. One aim of the study was, therefore, to investigate the interaction between children and preschool teachers in day care centres in a gender and a contextual perspective. LÄS MER