Sökning: "genus sociala medier"

Visar resultat 1 - 5 av 6 avhandlingar innehållade orden genus sociala medier.

  1. 1. Systerskapets logiker : en etnologisk studie av feministiska fanzines

    Författare :Jenny Gunnarsson Payne; Marianne Liliequist; Inga-Britt Lindblad; Anna Sofia Lundgren; Mats Lindqvist; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HUMANIORA; HUMANITIES; Diskurs; post-marxism; feminism; genus; sociala rörelser; alternativa medier; systerskap och reflexivitet.; Gender studies; Genus;

    Sammanfattning : This thesis coheres around the issue of collective political mobilisation within one part of the contemporary feminist movement, or more specifically, within the Swedish feminist zine community. A feminist zine, also commonly referred to as Grrrlzine or femizine, is a small non-commercial and non-professional publication, which is distributed by channels other than that of the mainstream media. LÄS MER

  2. 2. Communicating Care : The Contradictions of HPV Vaccination Campaigns

    Författare :Lisa Lindén; Ericka Johnson; Claes-Fredrik Helgesson; Ana Viseu; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HPV vaccination; health campaigns; public health; care; temporality; feelings; materiality; gender; sexuality; science and technology studies; feminist theory; digital media; social media; social sciences; public involvement; HPV-vaccination; hälsokampanjer; folkhälsoprojekt; omsorg; temporalitet; känslor; materialitet; genus; sexualitet; teknik- och vetenskapsstudier; feministisk teori; digitala medier; sociala medier; samhällsvetenskap; publik delaktighet;

    Sammanfattning : Denna avhandling undersöker tre statligt finansierade kampanjer mot human papillomvirus (HPV) i Sverige. Författaren visar att kampanjerna innehåller och artikulerar olika former av omsorg som inte är begränsade till att endast uppmana människor att ”ta hand om sig själva” eller ”bry sig om andra”. LÄS MER

  3. 3. Fashioning the Ecological Crisis : Sustainability and Feminism in Fashion Advertising and Communication in Contemporary Sweden

    Författare :Mariko Takedomi Karlsson; Humanekologi; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; feminism; femvertising; fashion; advertising; marketing; sustainability; consumption; gender; greenwashing; social media; feminism; mode; reklam; marknadsföring; hållbarhet; konsumtion; genus; sociala medier; femvertising; greenwashing;

    Sammanfattning : The corporatisation of social justice (gender justice, LGBTQI+ rights, racial justice) and environmental justice ideals in the last decades has grown immensely in western countries, exemplified by rainbow-clad ATM’s during Pride month or Nike using images of NFL player Kaepernick’s anti-racism protest action of taking a knee during the USA national anthem in a marketing campaign. One of the industries that has been particularly inundated with symbols of social justice is the fashion industry. LÄS MER

  4. 4. Gender and representation : investigations of bias in natural language processing

    Författare :Hannah Devinney; Henrik Björklund; Jenny Björklund; Christian Hardmeier; Umeå universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; NLP; natural language processing; gender bias; social impact of AI; gendered pronouns; neopronouns; gender studies; topic modeling; Computer Science; datalogi; computational linguistics; datorlingvistik; genusvetenskap; gender studies;

    Sammanfattning : Natural Language Processing (NLP) technologies are a part of our every day realities. They come in forms we can easily see as ‘language technologies’ (auto-correct, translation services, search results) as well as those that fly under our radar (social media algorithms, 'suggested reading' recommendations on news sites, spam filters). LÄS MER

  5. 5. Afasi och narrativt aktörskap – mediebilder, självberättelser och multimodala litteracitetspraktiker

    Författare :Helena Taubner; Åsa Wengelin; Malin Hallén; Per-Olof Hedvall; Högskolan i Halmstad; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; aphasia; disability; narrative agency; media representations; stories of self; social media; multimodality; literacy practices; Bourdieu; afasi; funktionshinder; narrativt aktörskap; mediebilder; självberättelser; sociala medier; multimodalitet; litteracitetspraktiker; Bourdieu;

    Sammanfattning : Afasi är en förvärvad språklig funktionsnedsättning som oftast orsakas av stroke. En person med afasi kan ha svårigheter med både talat och skriftligt språk, och både med produktion och förståelse. Därför medför afasi att individens förmåga och förutsättningar att skapa sin egen självberättelse, d.v. LÄS MER