Sökning: "genus äldre"
Visar resultat 1 - 5 av 13 avhandlingar innehållade orden genus äldre.
1. Blandade känslor : bisexuella kvinnors praktik & politik
Sammanfattning : Avhandlingen undersöker bisexuella kvinnors praktiker i de maktrelationer som reglerar föreställningar om kön/genus, kroppar och sexualitet. Det är den första fördjupade studien om bisexuella liv i Sverige och fyller ett glapp inom kritisk queerforskning och feministiska studier. LÄS MER
2. Getting Intimate : A Feminist Analysis of Old Age, Masculinity and Sexuality
Sammanfattning : This thesis focuses on the intersections of masculinity, old age and sexuality from the perspectives of old men themselves, how they understand and experience sex and sexuality in later life. The study uses qualitative in-depth interviews and body diaries, an exploratory method that asked men write about their bodies in everyday life. LÄS MER
3. Men do care! : A gender-aware and masculinity-informed contribution to caregiving scholarship
Sammanfattning : In caregiving literature, it is often the female gender that has been the focus of attention, and in particular women’s unpaid labor. Studies also tend to make comparisons between men’s and women’s caregiving, using men’s caregiving experiences to show not only that women face greater burdens, but also that men’s needs can be minimized. LÄS MER
4. "Det är ju inte hela tiden bara lycka heller" : äldre kvinnors berättade liv- om arbete, omsorg och åldrande i landsbygdsmiljö
Sammanfattning : Even though ageing in Western society has been a major issue in research and politics in recent years, there is still a distinct lack of knowledge about elderly people and their experiences. As much of the ongoing research has focused mainly on the oldest of the old and elderly people in need of public care, research about elderly people in general is needed. LÄS MER
5. Se lika ung ut som du känner dig : Kulturella föreställningar om ålder och åldrande i populärpress för kvinnor över 40
Sammanfattning : Avhandlingen undersöker kulturella föreställningar om ålder och åldrande med utgångspunkt i populärpress för kvinnor över 40. Under 2000-talet har flera veckotidningar lanserats som vänder sig till kvinnor i medelåldern, med ålder som försäljningsargument. LÄS MER