Sökning: "genrer"

Visar resultat 21 - 25 av 28 avhandlingar innehållade ordet genrer.

  1. 21. Agreement with Collective Nouns in English

    Författare :Magnus Levin; Engelska; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; HUMANIORA; HUMANITIES; markedness; Longman Spoken American Corpus; grammatical change; corpus; conventionalization; concord; conceptualization; collective nouns; British National Corpus; British English; BNC; Australian English; American English; agreement; Agreement Hierarchy; pronouns; English language and literature; Engelska språk och litteratur ; Grammar; semantics; semiotics; syntax; Grammatik; semantik; semiotik; agreement; English language; Engelsk språkvetenskap;

    Sammanfattning : This thesis concerns agreement with collective nouns in American, British and Australian English. It is based on material from newspaper corpora and spoken corpora. The findings suggest that dialectal, stylistic, diachronic, syntactic and semantic factors interact in the selection of singular and plural agreement. LÄS MER

  2. 22. Dagens Gennyheter : Hur massmedier berättar om genetik och genteknik

    Författare :Malin Ideland; Avdelningen för etnologi; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Medical technology; Media; Genetik; cytogenetics; Genetics; Medicin; Cloning; Natural Unnatural; Risk Possibility; Nature Nurture; Fact Fiction; Journalistic Narrations; Metaphor; Interdiscourse; Intertextuality; Discourse; Gene Technology; Press and communication sciences; Media; Medicinsk teknik; Medicin; Journalistik; kommunikation; cytogenetik;

    Sammanfattning : During the 1990’s gene technology got a break-through – both as a science and in people’s consciousness. Media reported frequently about scientific breakthroughs. LÄS MER

  3. 23. På jakt efter språk : om språkdelen i gymnasieskolans svenskämne

    Författare :Fredrik Hansson; Utbildningsvetenskap; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; educational linguistics; critical literacy; school subject Swedish; mother tongue subjects; upper secondary school; language development; subject didactics; writing instruction; explicit teaching; invisible pedagogy; metalanguage; grammar instruction; genre pedagogy; school subject Swedish;

    Sammanfattning : A common feature of existing research is that the linguistic part of the subject Swedish in upper secondary school appears to be diffuse and seems to lack core and theoretical framework. The purpose of the thesis ’Hunting for language’ is to describe and investigate how the linguistic part of Swedish is handled in upper secondary school. LÄS MER

  4. 24. Political comedy engagement : Genre work, political identity and cultural citizenship

    Författare :Joanna Doona; Medie- och kommunikationsvetenskap; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; political comedy; audiences; satire; engagement; citizenship; cultural citizenship; genre; hybridity; identity;

    Sammanfattning : Political comedy is a hybrid genre that mixes political news and analysis with comedy and entertainment. As it becomes more and more popular in most media forms and national contexts, researchers struggle to understand its role in relation to other types of political media, and of citizenship; in this sense, it challenges scholarly conceptualisation of political media and citizenship. LÄS MER

  5. 25. Digitala speglar : föreställningar om lärarrollen och kön i lärarstudenters bilder

    Författare :Eva Skåreus; Åsa Bergenheim; Anders Marner; Liv Merete Nielsen; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; digital art; teacher education; art teacher; feminism; image; self reflection; picture analysis; representation; digitala bilder; lärarutbildning; bildlärare; feministisk teori; självreflektion; bildanalys; representation; Aesthetic subjects; Estetiska ämnen; pedagogiskt arbete; educational work;

    Sammanfattning : Syftet med avhandlingen är att undersöka visualiserade föreställningar om bildläraryrket vid Lärarutbildningen genom att analysera hur bildlärarstudenter i digital bild gestaltar sig som lärare, samt betydelser av kön i dessa bilder. Bilderna har analyserats diskursivt för att söka svar på frågorna: Vad är det i lärarrollen som kommer till uttryck i dessa bilder? Vilka betydelser av kön visualiseras? Vilka visuella grepp har bildmakarna använt? Hur kan man förstå de val studenterna gjort? Det empiriska materialet består av femtionio bilder, gjorda av fyrtiofem kvinnor och fjorton män. LÄS MER