Sökning: "generiska färdigheter"

Hittade 3 avhandlingar innehållade orden generiska färdigheter.

  1. 1. An investigation of practitioners' and students' conceptions of accounting work

    Författare :Samantha Sin; Lars-Ove Dahlgren; Madeleine Abrandt Dahlgren; Anna Reid; Alan Jones; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :Accounting profession; accounting higher education; conceptions of accounting work; professional ethics; generic skills; learning trajectory; Redovisningsprofession; redovisning högre utbildning; uppfattningar av redovisningsarbete; professionell etik; generiska färdigheter; lärandebanor; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP;

    Sammanfattning : This thesis aims at exploring conceptions heJd of accounting work by students and practitioners. The findings are useful for informing accounting education and the cmTiculum and thus enhance accounting graduate readiness for work. LÄS MER

  2. 2. Broad Entrance - Vague Exit : The trajectory of Political Science students through higher education into working life

    Författare :Kristina Johansson; Lars Owe Dahlgren; Jan-Erik Perneman; Lennart Svensson; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Higher Education; Work life; Trajectories of learning; National comparisons; International comparisons; Junior and senior students; Novice professionals; Högre utbildning; Arbetsliv; Lärande; Identitet; Nationella jämförelser; Internationella jämförelser; Nybörjare; Erfarna studenter; Professionella noviser; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to describe Political Science students’ experiences of studies and work life. Students’ reflections on their study situation as well as their envisaged and later experienced work life have been analysed through cross-sectional as well as longitudinal data. LÄS MER

  3. 3. Det bästa av två världar : Förskollärares arbete med digitala och analoga resurser i förskolans STEM-undervisning

    Författare :Anna Otterborn; Bodil Sundberg; Konrad Schönborn; Andreas Redfors; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Digitalization; Preschool teachers; Multidimensional STEM teaching; Analog and digital resources; Science; Technology; Programming; Digital tablets; Digitalisering; Förskollärare; Multidimensionell STEM-undervisning; Analoga och digitala resurser; Naturvetenskap; Teknik; Programmering; Datorplattor;

    Sammanfattning : Den här avhandlingen undersöker hur erfarna förskollärare integrerar digitala och analoga verktyg i sin undervisning. Avhandlingen fokuserar på så kallad STEM-undervisning där ämnesområdena naturvetenskap (science), teknik (technology), ingenjörsvetenskap (engineering) och matematik (mathematics) integreras. LÄS MER