Sökning: "fysikundervisningen"

Visar resultat 1 - 5 av 10 avhandlingar innehållade ordet fysikundervisningen.

  1. 1. Laborativt arbete i fysikundervisningen : Något som behöver diskuteras!

    Författare :Jan Andersson; Margareta Enghag; Gunnar Jonsson; Kjell Magnusson; Peter Gustafsson; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Laborativt arbete; Fysikdidaktik; Kommunikation; Effektivitet; Laborationsformer; Physics; Fysik;

    Sammanfattning : BaksidestextI gymnasieskolans kursplaner för ämnet fysik framhålls det undersökande arbetssättet genom att betona att eleverna ska ges förutsättningar att utveckla förmågan att söka svar på frågor, planera, genomföra, tolka och redovisa experiment. Eleverna ska dessutom ges möjligheter att använda sina kunskaper i fysik för att kommunicera, argumentera och presentera slutsatser. LÄS MER

  2. 2. From Branes to Brains : On M-theory and Understanding Thermodynamics

    Författare :Tom W. Adawi; Jon Ogborn; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Physics; M-theory; p-branes; supersymmetry; duality; heat and temperature; phenomenography; context; Physics Education Research; Fysik; Fysikens didaktik; Physics; Fysik; Materiefysik; Physics of Matter; Physics with specialization in Physics Education; Fysik med inriktning mot fysikens didaktik;

    Sammanfattning : This thesis is concerned with research in both physics and physics education, and is divided into two parts.Part IString theory has been the leading candidate over the past few years for a theory that unifies all the fundamental forces of nature. LÄS MER

  3. 3. Physics Students’ Experiences of the Disciplinary Discourse Encountered in Lectures in English and Swedish

    Författare :John Airey; Cedric Linder; Leif Östman; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Science Education; Naturvetenskap med utbildningsvetenskaplig inriktning; Fysik; Physics; Engelsk språkvetenskap; English; Pedagogics; Pedagogik; Educational Science; Utbildningsvetenskap; Other physics; Physics with specialization in Physics Education;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. The gendered doing of physics : a conceptual framework and its application for exploring undergraduate physics students' identity formation in relation to laboratory work

    Författare :Anna Danielsson; Cedric Linder; Minna Salminen-Karlsson; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Other physics; Övrig fysik; Physics with specialization in Physics Education; Fysik med inriktning mot fysikens didaktik;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Explorations of University Physics in Abstract Contexts : From de Sitter Space to Learning Space

    Författare :Daniel Domert; Cedric Linder; Ulf Danielsson; Duncan Fraser; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Physics; phenomenography; cosmology; de Sitter space; quantum mechanics; conceptual understanding; epistemology; physics equations; Fysik; Physics; Fysik; Physics with specialization in Physics Education; Fysik med inriktning mot fysikens didaktik;

    Sammanfattning : This is a thesis which contributes to research in two different fields: theoretical physics and physics education research. The common link between these two research areas is that both involve explorations of abstract physics and mathematical representations, but from different perspectives. LÄS MER