Sökning: "fundamental values"

Visar resultat 1 - 5 av 317 avhandlingar innehållade orden fundamental values.

  1. 1. Värdegrundsarbete i bildundervisning : en studie om iscensättning av policy i grundskolans senare år

    Författare :Hanna Ahrenby; Per-Olof Erixon; Stina Wikberg; Kristina Hansson; Eva Hultin; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; art education; fundamental values; citizenship education; democratic education; policy enactment; policy context; performativity; bildundervisning; skolans värdegrund; demokratiuppdrag; policystudie; undervisningskontext; pedagogiskt arbete; pedagogiskt arbete; educational work;

    Sammanfattning : The overall purpose of this thesis is to describe and discuss preconditions for the enactment and the construction of fundamental values in art education in secondary school. The study is based on ethnographic methods, including classroom observations, video recordings and interviews with art teachers and pupils. LÄS MER

  2. 2. Making Sense of Environmental Values : Wetlands in Kenya

    Författare :Charlotte Billgren; Hans Holmén; Stefan Anderberg; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Environmental values; interdisciplinarity; economic environmental valuation; stakeholder analysis; emergy analysis; risk analysis; cultural theory; Kenya; wetlands; natural resource management; arena perspective; Miljövärden; tvärvetenskap; ekonomisk miljövärdering; stakeholder analys; emergy analys; riskanalys; kulturteori; Kenya; våtmarker; naturresurshantering; arenaperspektiv; Business and economics; Ekonomi;

    Sammanfattning : En av de viktigaste frågorna i världen idag är naturresurshantering. Med en väx-ande befolkning och hoten från klimatförändringar kommer förvaltningen av jordens naturresurser bli än viktigare, såväl för dagens generation som kommande generationer. LÄS MER

  3. 3. The Rule of Law and the European Union

    Författare :Erik O. Wennerström; Niel MacCormick; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; rule of law; Rechtsstaat; Etat de Droit; European Union; values; conditionality enlargement; external relations; ESDP; separation of powers; fundamental rights; Jurisprudence; Allmän rättslära;

    Sammanfattning : This is a thesis in legal jurisprudence, as it revolves around the use of one concept : the rule of law. It has relevance also for EU law, as it deals with the EU’s application of this concept, and for onstitutional law, as it is a concept belonging to that discipline. LÄS MER

  4. 4. Local Values and e-Government - Continuity and Change in Public Administration : Implementing Public e-Services in Two Swedish Municipalities

    Författare :Gabriella Jansson; Elin Wihlborg; Gissur Ó Erlingsson; Joachim Åström; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; e-government; public e-services; ICT; IT; public administration; public organization; municipality; reform; implementation; institutionalism; values; Political science; Statsvetenskap;

    Sammanfattning : E-government, the use of information and communication technology in public administration, is often presented as a multifaceted reform with powerful transforming potential. E-government currently embodies both hopes of more efficient public administration and fears that an overemphasis on efficiency will neglect the democratic values of public administration. LÄS MER

  5. 5. Emotioner och värdegrundsarbete : Om lärare, fostran och elever i en mångkulturell skola

    Författare :David Lifmark; Karin Sporre; Lars Petterson; Bernt Gustavsson; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; emotioner; värdegrundsarbete; etik; sårbarhet; Martha Nussbaum; etnicitet; religiositet; sexuell läggning; Educational work; Pedagogiskt arbete; pedagogiskt arbete; educational work; Utbildning och lärande;

    Sammanfattning : This thesis explores aspects of teachers’ obligation to implement and discuss what are referred to in the Swedish national school curricula as “fundamental values” (“värdegrunden” in Swedish). The aim is to describe and analyze dilemmas in interpretations of and teachers’ work with these fundamental values. LÄS MER