Sökning: "fritidshem relation"

Hittade 3 avhandlingar innehållade orden fritidshem relation.

  1. 1. Integration förskola, skola, fritidshem : utopi och verklighet : ett försök att skapa en annorlunda skola i en traditionell miljö

    Författare :Gunilla Fredriksson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Förskolan; Grundskolan; Fritidshem; Samarbete; Förskolepedagogik;

    Sammanfattning : The dissertation deals with the prerequisities for integrating preschool, primary school and leisure time centres and also prerequisities for parent cooperation. It is built on two case studies. LÄS MER

  2. 2. Att styra i namn av barns fritid : En nutidshistoria om konstruktionen av dagens fritidshem i samordning med skolan

    Författare :Malin Rohlin; Professor Jan-Erik Johansson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Governing in the name of children’s leisure time: A contemporary history of the construction of today’s school-age childcare (fritidshem) in coordination with the schools.The purpose of this study is to provide a perspective on the recent restructuring of the cooperation between schools and school-age childcare in Sweden. LÄS MER

  3. 3. Att lära i mötet mellan estetik och rationalitet : Pedagogers vägledning och barns problemlösning genom bild och form

    Författare :Ingrid Lindahl; Pedagogik; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Pedagogy and didactics; problemsolving; guiding; Aesthetics; cultural historical theory; Pedagogik; didaktik;

    Sammanfattning : The overiding aim of this study is to promote an increace in the knowledge regarding school children´s learning and meaning construction, whereby teachers attempt to exceed traditional ways of learning by combining asthetics and rationality as an integration of the learning process. The aim is to describe and interpret that which occurs in discussions between teachers and the children, when the children are aspected to solve problems through the use of art and form. LÄS MER