Sökning: "framgångsrika företag"
Visar resultat 1 - 5 av 22 avhandlingar innehållade orden framgångsrika företag.
1. Människor och ekonomi: En studie av hur säljare använder ekonomisystemen i tre framgångsrika företag
Sammanfattning : .... LÄS MER
2. Automation, decentralisering och prestationsutveckling : analys av förändringsmönster vid svenska företag under ett decennium
Sammanfattning : Svenska företag har sedan slutet av 1980-talet genomfört förändringar i syfte att förbättra sin prestation inom ett eller flera områden. Långt ifrån alla har dock varit framgångsrika. LÄS MER
3. Business Model Epistemology : Support for a Semi-Structured and Inclusive Approach to Business Modeling in Established Firms
Sammanfattning : The world is facing a climate crisis and established firms are set to play a critical role in the societal changes that are needed to defeat it. At the same time, digital technologies are advancing to enable many of the technological solutions that will be required. LÄS MER
4. En motivationsbaserad analys av arbetsmiljöarbetet i en grupp tillverkande mindre företag
Sammanfattning : Undersökningen har genomförts med hjälp av litteraturstudier och fallstudier vilka omfattar 40 företagare i tillverkande företag med mindre än 50 anställda. En modell som baseras på förväntansteori har utnyttjats för att undersöka företagarnas motivation för arbetsmiljöarbete. LÄS MER
5. Användning av ledningsinformationssystem : en longitudinell studie av svenska storföretag
Sammanfattning : Datorbaserade informationssystemsstöd för företagsledningen, finns det sådana? Är det någon som använder dem och kan de göra någon nytta? Ett område som varit föremål för ett stort intresse sedan början av 1990-talet är ledningsinformationssystem. I populärpressen kunde man läsa ett flertal framgångsartiklar om hur ledningen nu börjat använda dessa verktyg: ”Äntligen har det kommit ett verktyg som chefer och ledningspersoner kan använda för att styra och följa upp verksamheten, få bättre beslutsunderlag och erhålla aktuell information om företaget och dess omvärld”. LÄS MER