Sökning: "från varumärke till"

Visar resultat 1 - 5 av 9 avhandlingar innehållade orden från varumärke till.

  1. 1. Transmedia experiences in the Magic Kingdom theme park : Branding, space, and (un)sustainability at Disney

    Författare :Ana Carolina Almeida Souza; Renira R. Gambarato; Geane Carvalho Alzamora; Jönköping University; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; transmedial experience; branding; space; sustainability; Magic Kingdom; Disney; transmedial upplevelse; varumärke; plats; hållbarhet; Magic Kingdom; Disney;

    Sammanfattning : Beyond being just a medium that supports other media, the contemporary theme park is a complex space that brings together material and symbolic features of different user-producer relationships. Although robust, the theme park is scarcely investigated, especially as an autonomous and potentially adaptable media for the maintenance of transmedia dynamics. LÄS MER

  2. 2. Genusmedveten utveckling av arbetsgivarvarumärket för hållbar kompetensförsörjning

    Författare :Hans Lundkvist; Mailin Lindberg; Ewa Gunnarsson; Caroline Wigren-Kristoferson; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Man Machine Relation Focusing Gender; Människa-maskin med inriktning mot genusforskning;

    Sammanfattning : Tillgång till mänskliga resurser är avgörande för många företags långsiktiga utveckling och överlevnad. Demografiska förändringar och tecken på ökade svårigheter att rekrytera personal leder till att allt fler verksamheter måste reflektera över sitt arbetsgivarvarumärke i syfte att behålla och attrahera rätt personal. LÄS MER

  3. 3. Unpacking Employer Branding in the Information Technology Industry

    Författare :Amir Dabirian; Terrence E. Brown; John Ford; KTH; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Employer branding; employer branding value propositions; employer attractiveness; human resources management; recruitment; retention; psychological contract; IT industry; IBM Watson; artificial intelligence; Industrial Economics and Management; Industriell ekonomi och organisation;

    Sammanfattning : Attracting and retaining the best talent is a concern, particularly for knowledge-based firms in high-turnover industries, which rely on a limited supply of highly qualified individuals (Ewing, Pitt, De Bussy, & Berthon, 2002). In 2014, 36% of global employers criticized talent shortages, and in a 2015 study, 73% of CEOs reported being concerned about the availability of workers with key skills (Mosley, 2015). LÄS MER

  4. 4. Svensk domstols behörighet vid gränsöverskridande varumärkestvister - särskilt om Internetrelaterade intrång

    Författare :Ulf Maunsbach; Juridiska institutionen; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; private law; domännamn; Bryssel I-förordningen; intrång; immaterialrätt; internationell processrätt; domsrätt; jurisdiktion; domain names; Internet; exclusive jurisdiction; infringements; private international law; intellectual property rights; Brussels Convention; Brussels Regulation; jurisdiction; cross-border Ttrademark infringement; EU-rätt; EU law; internationell privaträtt; civilrätt;

    Sammanfattning : The general aim of this doctoral thesis is to analyse under what circumstances a Swedish court might adjudicate a cross-border trademark infringement case. Due to the recent technological developments (e.g. LÄS MER

  5. 5. Visual aesthetics in product development : A balance between commercial and creative imperatives

    Författare :Ingela Lindahl; Fredrik Nordin; Staffan Brege; Daniel Kindström; Tore Kristensen; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :Visual aesthetics; product design; product development; furniture; designer products;

    Sammanfattning : The literature presents a number of advantages regarding companies’ strategic focus on product design, arguing that the dimension of visual aesthetics in products may help a company to create commercial success, e.g. through product differentiation and as a means of company brand recognition. LÄS MER