Sökning: "från varumärke till"
Visar resultat 1 - 5 av 9 avhandlingar innehållade orden från varumärke till.
1. Transmedia experiences in the Magic Kingdom theme park : Branding, space, and (un)sustainability at Disney
Sammanfattning : Beyond being just a medium that supports other media, the contemporary theme park is a complex space that brings together material and symbolic features of different user-producer relationships. Although robust, the theme park is scarcely investigated, especially as an autonomous and potentially adaptable media for the maintenance of transmedia dynamics. LÄS MER
2. Genusmedveten utveckling av arbetsgivarvarumärket för hållbar kompetensförsörjning
Sammanfattning : Tillgång till mänskliga resurser är avgörande för många företags långsiktiga utveckling och överlevnad. Demografiska förändringar och tecken på ökade svårigheter att rekrytera personal leder till att allt fler verksamheter måste reflektera över sitt arbetsgivarvarumärke i syfte att behålla och attrahera rätt personal. LÄS MER
3. Unpacking Employer Branding in the Information Technology Industry
Sammanfattning : Attracting and retaining the best talent is a concern, particularly for knowledge-based firms in high-turnover industries, which rely on a limited supply of highly qualified individuals (Ewing, Pitt, De Bussy, & Berthon, 2002). In 2014, 36% of global employers criticized talent shortages, and in a 2015 study, 73% of CEOs reported being concerned about the availability of workers with key skills (Mosley, 2015). LÄS MER
4. Svensk domstols behörighet vid gränsöverskridande varumärkestvister - särskilt om Internetrelaterade intrång
Sammanfattning : The general aim of this doctoral thesis is to analyse under what circumstances a Swedish court might adjudicate a cross-border trademark infringement case. Due to the recent technological developments (e.g. LÄS MER
5. Visual aesthetics in product development : A balance between commercial and creative imperatives
Sammanfattning : The literature presents a number of advantages regarding companies’ strategic focus on product design, arguing that the dimension of visual aesthetics in products may help a company to create commercial success, e.g. through product differentiation and as a means of company brand recognition. LÄS MER