Sökning: "forskning om forskning"

Visar resultat 1 - 5 av 1734 avhandlingar innehållade orden forskning om forskning.

  1. 1. Om mened

    Författare :Gustaf Lagerbjelke; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Mened;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Röster om kvalitativ forskning : En karaktäristik utifrån vetenskapliga texter

    Författare :Guy Karnung; Leif Lindberg; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Education; qualitative research; meta-research; linguistic perspectives; scientific texts; argumentation process; argumentation context; explorative study; recursion; conceptual hierarchy; scientific communities; Pedagogik; Education; Pedagogik; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : In this thesis the concept "qualitative research" is examined. As a scientific concept it can, for example, be related to and localized in different descriptions of Swedish educational research. LÄS MER

  3. 3. Debatten om forskningen och samhället : en studie i några teoretiska inlägg under 1900-talet

    Författare :Sverker Gustavsson; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Forskning; samhälle; Political science; Statsvetenskap;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Var rädd om dig! : Rädsla för brott enligt forskning, intervjupersoner och dagspress

    Författare :Anita Heber; Henrik Tham; Bo Nilsson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; fear of crime; fear; crime; risk; insecurity; worry; Criminology; Kriminologi; kriminologi; Criminology;

    Sammanfattning : The object of this project is to investigate people’s fear of crime. By means of three studies, the dissertation illustrates how the fear of crime is understood in Anglo-Saxon and Nordic research, by a group of interview subjects and also how this fear is depicted in Stockholm’s daily press. LÄS MER

  5. 5. Grundskollärares tankar om kompetensutveckling

    Författare :Ingrid Nilsson; Lennart Svensson; Mikael Alexandersson; Högskolan i Halmstad; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; area of application; competence development; relevance; teachers;

    Sammanfattning : The development in society and school activities that have taken place during the past twenty years, form the background to the problem in this thesis. Liberal democratisation in the society as a whole (Gutmann, 1990, 1995) and the global explosion of knowledge (Hargreaves, 1999; Pittman, 2000) have made it necessary for teachers continuously to develop new knowledge. LÄS MER