Sökning: "former"

Visar resultat 1 - 5 av 2024 avhandlingar innehållade ordet former.

  1. 1. Simmels former

    Författare :David Stockelberg; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :Georg Simmel; Immanuel Kant;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Fastighetens gränser

    Författare :Kristin Land; Former name: Kristin Karlsson; Fastighetsvetenskap; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY;

    Sammanfattning : Lantmäteriverket har uttryckt en vision om koordinatbestämda fastighetsgränser, med avsikt att skapa en i gränshänseende korrekt digital registerkarta. Ett förverkligande av visionen skulle kräva en förändring av gällande rätt, eftersom dagens gränssystem bygger på principen att gränsmärken på marken gäller framför andra uppgifter om gränsers sträckning. LÄS MER

  3. 3. Former av politik : Tre utställningssituationer på Moderna Museet 1998-2008

    Författare :Anna Lundström; Margaretha Rossholm Lagerlöf; Charlotte Bydler; Anna Tellgren; Eva Zetterman; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; art exhibition; art institution; the political; implied spectator; reception aesthetics; Moderna Museet; 1990s; 2000s; contemporary art; new institutionalism; Jacques Rancière; Mieke Bal; Pontus Hultén Study Gallery; Moderna Museet Projekt; Janet Cardiff; konstvetenskap; Art History;

    Sammanfattning : This study examines the concepts of art, politics and art institution departing from three cases of exhibition situations at Moderna Museet in Stockholm, 1998–2008. The cases are considered in relation to different aspects of the museum’s identity as an art institution. LÄS MER

  4. 4. Färger, former, ljus : Svensk reklam och reklampsykologi, 1900-1930

    Författare :Louise Nilsson; Torbjörn Gustafsson-Chorell; Anders Lundgren; Roger Qvarsell; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; modernity; advertising; advertisement; light advertisement; shop window; visual culture; cultural studies; cities; commercial culture; consumers; consumption; advertising campaign; spectator; History of Sciences and Ideas; Idé- och lärdomshistoria;

    Sammanfattning : This dissertation examines the rise of an advertisement business in Sweden and the breakthrough of advertising psychology as a field of knowledge. The aim of the investigation is to show first, how the advertising landscape changed in Sweden and, second, how technologies were used in designing the different forms of advertisement that became integrated into media and public environments, during the period 1900-1930. LÄS MER

  5. 5. Levda rum och beskrivna platser : former för landskapsidentitet

    Författare :Anders Häggström; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Local community; region; identity; spatial practices; representation; narrative; imagined communities; museum; cultural heritage; visual culture; public rituals;

    Sammanfattning : In this study a cultural discourse perspective is used to discuss how regional identities are constructed during the 1900s. The investigation examines how local history and culture are used in symbolic forms to articulate the province as an imagined community in varying periods, media, and social contexts. The study deals with two problem areas. LÄS MER