Sökning: "formellt lärande"

Visar resultat 1 - 5 av 13 avhandlingar innehållade orden formellt lärande.

  1. 1. Studiecirkeln: Livslångt lärande - på svenska! : En icke-formell mötesplats för samtal och bildning för alla

    Författare :Petros Gougoulakis; Robert Höghielm; Lennart Svensson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; study circle; popular education; civil society; non-formal education; collaborative learning; life-long learning; citizen education; studiecirkel; folkbildning; civilt samhälle; icke-formellt lärande; kollaborativt lärande; livslångt lärande; medborgarbildning; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : The present thesis is a study of a pedagogical phenomenon; an account of one of the flagships of Swedish popular education; an attempt to understand the study circle as a learning environment.Study circle work has a special place in the country’s adult education, and assumes the dimensions of a mass-phenomenon in present-daySweden. LÄS MER

  2. 2. Non-formal Learning through Ludic Engagement within Interactive Environments

    Författare :Eva Petersson; Utbildningsvetenskap; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; didaktik; Pedagogik; Pedagogy and didactics; sensorteknologi; rehabilitering; intuitiv interaktion; interaktiva miljöer; interaktiv lek; icke-formellt lärande; handling; fallstudier; Aktivitet; sensor technology; rehabilitation; non-intrusive interface; non-formal learning; intuitive interaction; interactive play; interactive environments; case studies; Action; activity; non-formal learning;

    Sammanfattning : daptive responsive environments that encourage interaction for children with severe disabilities offer a distinct potential for play and learning in rehabilitation. Physical training and therapy for these children is often enduring, tedious, and boring through repetition - and this is often the case for both the child and the facilitator/therapist. LÄS MER

  3. 3. I det didaktiska spänningsfältet mellan styrning och elevers lärande : En studie av lärares tal om och iscensättning av kursplanemål i en mål- och resultatstyrd skola

    Författare :Rebecka Florin Sädbom; Ulla Runesson; Martin Kristiansson; Cristina Robertson; Mikael Alexandersson; Jönköping University; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Managing by objectives; life-world hermeneutics; dialogue; learning study; object of learning; social studies;

    Sammanfattning : Målen har fått en allt viktigare position i skolan, elevernas resultat likaså. I den här studien belyses och undersöks lärares tolkning och realisering av kursplanemål i grundskolan. Läroplanen föreskriver att samtliga elever i grundskolan skall nå förutbestämda kunskapsmål. LÄS MER

  4. 4. Efficient and Trustworthy Artificial Intelligence for Critical Robotic Systems

    Författare :Christopher Sprague; Petter Ögren; John Folkesson; Ivan Stenius; Todor Stoyanov; KTH; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; behaviour trees; hybrid dynamical systems; formal guarantees; optimal control; machine learning; autonomy; Datalogi; Computer Science;

    Sammanfattning : Critical robotic systems are systems whose functioning is critical to both ensuring the accomplishment of a given mission and preventing the endangerment of life and the surrounding environment. These critical aspects can be formally captured by convergence, in the sense that the system's state goes to a desired region of the statespace, and safety, in the sense that the system's state avoids unsafe regions of the statespace. LÄS MER

  5. 5. Ur kurs : Utbytesstudenters rörelser i tid och rum

    Författare :Song-ee Ahn; Staffan Larsson; Madeleine Abrandt Dahlgren; Åsa Mäkitalo; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Exchange students; internationalization of higher education; actor –network theory; movements in time and space; educational trajectories; utbytesstudenter; internationalisering av högre utbildning; actor-network theory; rörelser i tid och rum; utbildningsbanor; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : The aim of this dissertation is to study exchange students’ movement and exchange studies as a trajectory in time and space. The dissertation is based on interviews with fourteen Korean exchange students at Swedish universities. The theoretical framework is based on Actor–Network Theory (ANT). LÄS MER