Sökning: "formas"

Visar resultat 1 - 5 av 176 avhandlingar innehållade ordet formas.

  1. 1. "Det beror på att man är kvinna..." : gränsvandrerskor formas och formar informationsteknologi

    Författare :Christina Mörtberg; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Genus och teknik; Gender and Technology;

    Sammanfattning : I ett historisk perspektiv har informationsteknologi utvecklats av begränsade grupper av män. Men det är inte något förutbestämt som gör området till manligt. Påtagliga exempel på bräckor i mansdominansen är kvinnorna som deltagit i studien. LÄS MER

  2. 2. Restructuring the socially anxious brain : Using magnetic resonance imaging to advance our understanding of effective cognitive behaviour therapy for social anxiety disorder

    Författare :Kristoffer N. T. Månsson; Gerhard Andersson; Tomas Furmark; Per Carlbring; C-J Boraxbekk; Philippe Goldin; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; Social anxiety disorder SAD ; Cognitive behaviour therapy CBT ; Amygdala; Multimodal neuroimaging; Support vector machine learning SVM ; Social ångest; Kognitiv beteendeterapi; Hjärnavbildning; Amygdala; Magnetresonanstomografi;

    Sammanfattning : Social anxiety disorder (SAD) is a common psychiatric disorder associated with considerable suffering. Cognitive behaviour therapy (CBT) has been shown to be effective but a significant proportion does not respond or relapses, stressing the need of augmenting treatment. LÄS MER

  3. 3. Närbyråkrater och digitaliseringar : Hur lärares arbete formas av tidsstrukturer

    Författare :Johan Sandén; Anders Ivarsson Westerberg; Cecilia Gullberg; Martin Qvist; Anette Hallin; Södertörns högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Street-level bureaucracy; Digitalisation; Teachers; Public Administration; Temporal structures; Acceleration; Inertia; Alienation; Coping; Learning Management Systems; Social Media; Digital teaching; Närbyråkrati; Digitalisering; Lärare; Offentlig förvaltning; Tidsstrukturer; Acceleration; Långsamhet; Alienation; Coping; Lärplattform; Utvidgat kollegium; Digitaliserad undervisning; Politics; Economy and the Organization of Society; Politik; ekonomi och samhällets organisering;

    Sammanfattning : This dissertation contributes to street-level and public administration research by showing how digitalisations bring temporal structures for street-level bureaucrats, and what consequences that has. It analyses what digitalisation(s) means, and what consequences it has in public sector street-level work. LÄS MER

  4. 4. På tal om elevinflytande : hur skolans praktik formas i pedagogers samtal

    Författare :Mats Danell; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Pedagogik; Education;

    Sammanfattning : Educational research shows that it is problematic to implement the curriculum's intentions in the practice of schools. Within this problem area I have studied how the curriculum's intentions about student influence are shaped by pedagogues. LÄS MER

  5. 5. Mångfald, motsägelser och marginaliseringar : En studie av hur invandrarskap formas i skolan

    Författare :Ann Runfors; Gunnar Ahlsmark; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Ethnology; ethnic relations; structuration theory; social categorisation; normality; deviance; integration; marginalisation; fieldwork; elementary schools; teachers; immigrant children; Ethnology; Etnologi; Ethnology; etnologi;

    Sammanfattning : This thesis is based on fieldwork carried out during the 1990s in three primary and secondary local authority schools in Stockholm where the teaching staff dealt with questions related to immigration and integration as part of their daily work. The aim is to describe and analyse the attention the teaching staff devoted to the category of immigrant children and to illuminate how this attention generated particular conditions for these children. LÄS MER