Sökning: "folk pedagogy"
Visar resultat 1 - 5 av 25 avhandlingar innehållade orden folk pedagogy.
1. Att mötas på folkhögskola : en studie om folkhögskollärares pedagogiska hållning
Sammanfattning : I avhandlingen utforskas pedagogiska praktiker och den lärande vardagen på folkhögskola genom att titta på hur möten mellan lärare och kursdeltagare framträder i hantverkskurser på folkhögskola. Vidare utforskar studien hur den relationella dimensionen av dessa möten kan förstås och vilken betydelse möten har i lärares praktik. LÄS MER
2. Real konstruktivism : Ett försök till syntes av två dominerande perspektiv på undervisning och lärande
Sammanfattning : The starting-point of the thesis was that teachers to a large extent teach on the basis of intuitive theories. This creates a tendency that a number of frequent conceptions, pedagogical and didactic theories, experiences of one's own school days etc. become parts of a more fragmentary structure of ideas, rather than a coherent theory of teaching. LÄS MER
3. Om folkhögskolans dynamik : Möten mellan olika bildningsprojekt
Sammanfattning : This study is describing the projects of Bildung which are possible to identify with the students and the teachers at two folk high schools and the meeting between those projects in the classrooms. Another purpose is to describe and analyze processes, which arise when teachers, students and folk high school as an institution come together. LÄS MER
4. Att (ut)bilda ett folk : Nationell och etnisk gemenskap i Sveriges och Finlands svenskspråkiga läroböcker för folk- och grundskola åren 1866-2016
Sammanfattning : In this comparative study, elementary school textbooks in history, geography and social science/civics from Sweden and Finland 1866 – 2016 are analysed and compared. The focus is textbooks’ expressions of imagined communities, identification and common history. LÄS MER
5. Att göra plats för traditioner. Antagonism och kunskapsproduktion inom folk- och världsmusik : Constructing Place through Traditions: Antagonism and Knowledge Production within Folk and World Music Education
Sammanfattning : The aim of this thesis is to critically examine the educational area of folk and world music within higher education in Sweden, with a focus on questions of knowledge, power, and governance. The study is ethnographic and the data were produced in the 2016–2017 period through observations of lessons, concerts, and examinations in three educational environ- ments, and through interviews with teachers and students. LÄS MER