Sökning: "fokusgrupper"
Visar resultat 11 - 15 av 73 avhandlingar innehållade ordet fokusgrupper.
11. ”Det är live liksom” : Elevers perspektiv på villkor och utmaningar i Idrott och Hälsa
Sammanfattning : Based on pupils' perspectives, the purpose of this dissertation is to contribute to increased knowledge and in-depth understanding of PE. Sport, exercise and health are important factors for young people’s wellbeing. Children and young people who exercise sleep better, have more energy, learn to cooperate and perform better at school. LÄS MER
12. Identitet, kropp og hverdagsliv i et folkelig perspektiv : og erfaringskunnskapens plass innen folkehelsetenkningen
Sammanfattning : Over the last decades the weight has increased in the Norwegian population. Report no 16 to the Storting, “Prescription for a healthier Norway”, expresses concern for this development and defines important areas of commitment to prevent a further increase in health problems like diabetes 2 and other lifestyle related diseases. LÄS MER
13. "Vi har nästan blivit för bra" : lärares sociala representationer av förskolan som pedagogisk praktik
Sammanfattning : En majoritet av svenska barn deltar i förskoleaktiviteter, vilket indikerar att förskolemiljön spelar en viktig roll för de erfarenheter barn får i sin vardag. Förskolans verksamhet baserar sig i hög grad på grundläggande värderingar och idéer beträffande bland annat barnuppfostran, förskolans uppdrag och synen på förskolans roll i samhället. LÄS MER
14. Goda råd är inte dyra! : Om personlig energirådgivning i ett alltmer digitaliserat samhälle
Sammanfattning : ”Nu är goda råd dyra”, heter det sedan gammalt i en svensk krissituation. I denna licentiatavhandling, vars rubrik kopplar till talesättet, behandlas svensk energirådgivnings utveckling och framtid. LÄS MER
15. Performing Bilingualism in Wales with the Spotlight on Welsh : A Study of Language Policy and the Language Practices of Young People in Bilingual Education
Sammanfattning : The recently established National Assembly for Wales (with the vision of a “truly bilingual Wales”) and bilingual schools are but two major sites in which bilingualism is reconstituting and repackaging Welsh.By close examination of the discourse(s) of language policy texts, the public discourse of one bilingual secondary school and the discussions of four focus groups composed of pupils from the same school, this study identifies three types of discourse which are particularly salient in contemporary Wales: a globalising discourse, a nationalist discourse and an ecology-of-language discourse. LÄS MER