Sökning: "fokus grupp"
Visar resultat 1 - 5 av 150 avhandlingar innehållade orden fokus grupp.
1. "Ja bare skrivar som e låter" : En studie av en grupp Närpesungdomars skriftpraktiker på dialekt med fokus på sms
Sammanfattning : The thesis studies the literacy practices of a group of young people in Närpes in southern Ostrobothnia, Finland with focus on SMS (Short Message Service), both in Standard Swedish and in dialect, but for the most part written in dialect. The aim of the investigation is to describe this writing as a social marker (young people against adults) and its function as an identity act. LÄS MER
2. Transformativ förändring och postkonventionellt ledarskap : en retrospektiv fallstudie med fokus på förändringsprocessen och ledarskapet
Sammanfattning : Introduktion. Förändringstakten ökar i samhället och påverkar organisationer och dess medlemmar. Förändringstrycket orsakas av en rad faktorer som teknisk utveckling, förändrad lagstiftning, kunders/intressenters behov och krav och ökande konkurrens på en global arena. LÄS MER
3. "Det är inte mig det är fel på, det är huset" : en studie av prognosfaktorer och bemötande med fokus på sjuka hus-syndromet
Sammanfattning : Bakgrund: Sick Building Syndrome, SBS, är fortfarande 2015 ett tillstånd som vållar mycket diskussion. Symtomen kan grupperas i slemhinnesymtom, hudsymtom och allmänna symtom. I definitionen ingår att personen/ personerna som fått symtom har exponerats för dålig inomhusluft i en speciell byggnad. LÄS MER
4. Overweight and obesity in young children : preventive work in child health care with fokus on nurses´ perceptions and parental risk factors
Sammanfattning : Childhood obesity is a global public health threat correlated with several comorbidities and increased mortality in adult life. Heredity and physical development concomitant with environment culture and lifestyle habits are contributing key factors for the onset of overweight. LÄS MER
5. Understanding Group-based Learning in an Academic Context : Rwandan Students’ Reflections on Collaborative Writing and Peer Assessment
Sammanfattning : The overarching aim of the present thesis is to gain knowledge about how Rwandan university students understand and practice group-based learning. Specifically, this research takes a social constructivist perspective when examining how second year students within the area of Modern Languages reflect on collaborative writing and peer assessment as means to promote academic writing and active learning. LÄS MER