Sökning: "flerspråkig"
Visar resultat 11 - 15 av 18 avhandlingar innehållade ordet flerspråkig.
11. Multilingual Life in Dementia Care : Crossing Linguistic Boundaries and Cognitive Gap: Navigating Mutual Understanding
Sammanfattning : This dissertation presents empirical research in the field of multilingual communication in residential homes of people living with dementia. Prior research has emphasised the crucial function of a common language and culture between care workers and residents in such settings. LÄS MER
12. Pedagogiska möjligheter i mångfaldens förskola
Sammanfattning : I denna sammanläggningsavhandling diskuteras tre olika delstudier som alla utgåttf rån förskolepraktik i förskolor som kännetecknas av en mångfald av språk och erfarenheter. Delstudie 1 fokuserar på barns kommunikation i en flerspråkig förskolemiljö och vad som kan hindra eller möjliggöra den. LÄS MER
13. Monolingual Policy, Bilingual Interaction : English-taught Education in Bangladesh
Sammanfattning : The research reported here is an investigation of bilingual instruction in Bangladeshi schools. In particular, the thesis explores how schooling takes place when a second language is used as a medium of instruction to teach subject content. LÄS MER
14. Den dubbla uppgiften : Tvåspråkiga elever i skolans mellanår arbetar med förklarande genre i SO
Sammanfattning : I denna licentiatuppsats undersöks det klassrumsarbete som sker i en flerspråkig elevgrupp i år 6 där SO-undervisningen är genrebaserad. Studien har fokus på elevernas deltagande i muntlig interaktion och skrivande av text när klassen arbetar med förklarande genre i geografi. LÄS MER
15. Languaging and Social Positioning in Multilingual School Practices : Studies of Sweden Finnish Middle School Years
Sammanfattning : The overall aim of the thesis is to examine young people’s languaging, including literacy practices, and its relation to meaning-making and social positioning. Framed by sociocultural and dialogical perspectives, the thesis builds upon four studies that arise from (n)ethnographic fieldwork conducted in two different settings: an institutional educational setting where bilingualism and biculturalism are core values, and social media settings. LÄS MER