Sökning: "finska kultur"

Hittade 4 avhandlingar innehållade orden finska kultur.

  1. 1. Alltagsgattungen und der Ort von Kultur : Sprachwissenschaftliche und kulturanalytische Studien anhand von Milchverpackungen in Deutschland und Schweden

    Författare :Susanne Tienken; Dessislava Stoeva Holm; Angelika Linke; Antje Hornscheidt; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Close Reading; Contextualization; Communicative Genre; Critical Discourse Analysis; Dialogism; Language and Culture; Linguistic Hermeneutics; Location of Culture; Milk packages; Traditionalization; Webs of Significance; Languages and linguistics; Språkvetenskap; German; tyska; Kulturantropologi; Linguistics;

    Sammanfattning : The present dissertation examines how culture in terms of webs of significance comprises even everyday genres, and how everyday genres in turn partake in creating cultural contexts. The theoretical cornerstones of this study are to be found in a dialogical notion of context and a semiotic notion of culture. LÄS MER

  2. 2. Tension and tradition : a study of late Iron Age spearheads around the Baltic Sea

    Författare :Kristina Creutz; Bergljot Solberg; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Archaeology; Arkeologi; arkeologi; Archaeology;

    Sammanfattning : This thesis discusses spearheads and individuals in Estonia, Latvia, eastern Sweden, Finland and western Russia during the 11th century. The source material consists of 335 spearheads of type M according to the typology of Petersen from 1919. LÄS MER

  3. 3. Finnish Teacher Guides in Mathematics : Resources for primary school teachers in designing teaching

    Författare :Tuula Koljonen; Kirsti Hemmi; Andreas Ryve; Jeppe Skott; Mälardalens högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; cultural scripts; curriculum materials in mathematics; Finnish primary school; teacher guides characteristics; resources for teaching; Didactics; didaktik;

    Sammanfattning : Previous research worldwide has shown that curriculum materials maintain a strong presence and constitute an important tool, artefact, in mathematics classrooms. Yet, there is a vast lack of research on the design and the characteristics of teacher guides. LÄS MER

  4. 4. Finnish mathematics curriculum materials and teachers’ interaction with them in two cultural-educational contexts

    Författare :Tuula Koljonen; Kirsti Hemmi; Hendrik Van Steenbrugge; Barbro Grevholm; Åbo Akademi; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; cross-cultural studies; elementary schoolteachers’ interaction with curriculum materials; Finland and Sweden; mathematics education; Finland och Sverige; grundskolelärares interaktion med läromedel; matematikundervisning; tvärkulturella studier;

    Sammanfattning :  Tidigare forskning har visat att lärare är centrala aktörer i undervisning men också läromedlens stora betydelse för undervisningen och lärande har lyfts fram. Dock har mycket av forskningen kring läromedel och dess betydelse för undervisning och lärande gjorts i USA och endast ett fåtal studier har genomförts i Europa och Norden. LÄS MER