Sökning: "feminist planning theory"
Visar resultat 1 - 5 av 8 avhandlingar innehållade orden feminist planning theory.
1. Att resa rätt är stort, att resa fritt är större : Kommunala planerares föreställningar om hållbara resor
Sammanfattning : Minskning av transporters negativa miljöpåverkan, eller en ökning av hållbara resor, har blivit en allt viktigare fråga för lokala aktörer. Genom samhälls- och trafikplanering ska dagens ohållbara transportsystem bli mer hållbart. Det gör hur planerare i Helsingborg planerar för hållbara resor intressant att studera. LÄS MER
2. Trygg stad : diskurser om kvinnors rädsla i forskning, policyutveckling och lokal praktik
Sammanfattning : The city is loaded with mystique, expectations and dreams which are both utopian and dystopian. The city is exciting and scaring at the same time, it can protect us but at the same time contains dangerous places and situations. Fear and unsafety have been heavily discussed during the latter part of 1990s in relation to urban environments. LÄS MER
3. Ett (o)jämställt transportsystem i gränslandet mellan politik och rätt – En genusrättsvetenskaplig studie av rättslig styrning för jämställdhet inom vissa samhällsområden
Sammanfattning : There is a strong connection between transports and power relations. Prevailing gender patterns show that women and men often tend to have different terms and conditions in matters relating to transport in everyday life. LÄS MER
4. Worlds Apart? : Sexual Behaviour, Contraceptive Use, and Pornography Consumption Among Young Women and Men
Sammanfattning : The overall aim of this thesis was to investigate the knowledge of, attitudes toward, and experiences of the emergency contraceptive pill (ECP), sexual behaviour, and pornography consumption among high school students and young people. Data were obtained by questionnaires (studies I, II, and III), and by qualitative in-depth interviews (study IV). LÄS MER
5. Problemlösning i matematikdidaktik och lärarutbildning : Ett mångdisciplinärt utforskande och affirmativ kritik
Sammanfattning : The aim of this thesis in mathematics education is to produce knowledge about problem-solving as a broad and complex phenomenon in mathematics teacher education, historically and in the present. With a multidisciplinary approach and affirmative critique, possible new understandings of the phenomenon are investigated, extended and transformed in three sub-studies and two chapters in the wrapping. LÄS MER