Sökning: "feminist methodology"

Visar resultat 1 - 5 av 39 avhandlingar innehållade orden feminist methodology.

  1. 1. Inte den typ som gifter sig? : Feministiska samtal om äktenskapsmotstånd

    Författare :Anna Adeniji; Nina Lykke; Wencke Mühleisen; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Gender studies; feminist theory; cultural studies; media studies; marriage; heteronormativity; popular culture; television; gossip; celebrities; internet; academic creative writing; feminist methodology; Genusvetenskap; feministisk teori; kulturstudier; medievetenskap; äktenskap; heteronormativt; populärkultur; televsion; skvaller; celebriteter; internet; akademisk kreativitet skrivande; feministisk metodologi; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; Gender studies;

    Sammanfattning : Den här avhandlingen undersöker frågan om äktenskapsmotstånd i dagens svenska samhälle, media och kultur. Boken belyser olika sätt att uttrycka äktenskapsmotstånd och vad det betyder att formulera feministisk kritik av normerande familjevärderingar. LÄS MER

  2. 2. Othering Processes in Feminist Teaching : A case study of an adult educational institution

    Författare :Chia-Ling Yang; Sociologi; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; feminist methodology; feminist theory; liberal adult education; postcolonial theory; Swedish gender equality; welfare state; anti-racist education; feminist teaching; intersectionality; sexualized racism; gendered racism; boundary making; othering; difference;

    Sammanfattning : Taking its starting point from a critical dialogue with feminist and postcolonial theory, this dissertation explores processes of othering in a feminist adult educational institution, Women’s Room, in Sweden. Women’s Room is a women-only school and half of the student body has a migrant background. LÄS MER

  3. 3. Portraying Unease : the Art and Politics of Uncomfortable Attachments

    Författare :Ellen Suneson; The Cultural Studies Group of Neuroscience; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; emotional responses; contemporary art; performance art; affect theory; feminist theory; queer feminist theory; visual methodology; embarrassment; attachment; hope; subversion; repair; self-doubt; institutional attachment; institutional promises;

    Sammanfattning : Portraying Unease critically discusses a tendency amongst politicized scholars to endow artworks with traits of subversion and political productivity. Artworks that address structural discrimination, such as heterosexism, racism, or ableism, are often described as possessing qualities that can challenge unjust systems or initiate political change. LÄS MER

  4. 4. Ta plats : Plats-specifika spel i dialog med feministisk teknovetenskap

    Författare :Annika Olofsdotter Bergström; Pirjo Elovaara; Åsa Ståhl; Monica Sand; Blekinge Tekniska Högskola; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; site-specific games; playable cities; feminist technoscience; playingdesign; intra-action; care; touch; Plats-specifika spel; spelbara städer; feministisk teknovetenskap; spelandekropp; spelandedesign; intra-aktion; omsorg; beröring; Technoscience studies; Teknovetenskapliga studier;

    Sammanfattning : Min utgångpunkt för den här avhandlingen är att undersöka hur ett spelande som utgår från spelarnas fysiska kroppar och publika platser kan få betydelse i städers vardagsliv. Jag utgår ifrån att den fysiska platsen och spelarens kropp får för lite uppmärksamhet i plats-specifika spel. LÄS MER

  5. 5. Hybrid e-learning for Rural Secondary Schools in Uganda

    Författare :Peter Okidi Lating; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; e-learning; rural ICT implementation; Participatory methodology; feminist technoscience;

    Sammanfattning : This licentiate thesis is concerned with the development of appropriate tools and implementation of hybrid e-learning to support science and mathematics education of female students in typical rural advanced-level secondary schools. In Uganda few rural female students participate in technology and engineering education in tertiary institutions because they perform poorly in science and mathematics subjects at advanced secondary school level of education. LÄS MER