Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 1597 avhandlingar som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Återkoppling i interaktion : En studie av klassrumsbaserad bedömning i frisörutbildningen
Sammanfattning : The present dissertation concerns social organization of feedback in ongoing hairdressing education. The central aim is to explore feedback between teacher and student in multimodal interaction within classroom assessment, as co-production of action and student’s participation. LÄS MER
2. Återkoppling, engagemang, bearbetning : Återkopplingspraktiker i undervisning om akademiskt skrivande för studenter med svenska som andraspråk
Sammanfattning : This thesis examines written feedback on texts in a university preparatory course, Qualifying Course in Swedish for University Studies. The general aim is to illuminate feedback practices in the teaching of academic writing to adult second language students of Swedish and what characterises the feedback practices, with an interest in lecturer and student perspectives. LÄS MER
3. Skriftlig lärarrespons för vuxna nybörjare i svenska som andraspråk : teoretiska perspektiv, responspraktik och uppfattningar
Sammanfattning : This compilation thesis serves to fill a research gap in teacher written feedback on second language (L2) writing and pronunciation by focusing on adult beginners of culturally diverse backgrounds. Basically, this thesis seeks to answer three questions: 1. What do teachers focus on and in what manner is feedback given?, 2. LÄS MER
4. Redskap för lärande? : Återkoppling i samhällskunskap på gymnasiet
Sammanfattning : This dissertation explores written and oral feedback in different contexts. The study is based on interviews with five Swedish teachers in Civics and on observations of their way of giving feedback in the classroom. Furthermore, teachers’ comments on the students’ written tasks were examined. LÄS MER
5. Återkoppling i lågstadieklassrum
Sammanfattning : Återkoppling är en del av det vardagliga arbetet i klassrummet och även en del av lärares bedömningspraktik. Syftet med avhandlingen är att utforska och begreppsliggöra den återkoppling som kommuniceras från lärare till elev i det vardagliga arbetet i lågstadieklassrum. LÄS MER