Avancerad sökning

Visar resultat 16 - 20 av 36 avhandlingar som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 16. Knowledge diversification in public health through intersectionality

    Författare :Nadja Trygg Fagrell; Anna Månsdotter; Per E Gustafsson; Anna-Karin Hurtig; Shai Mulinari; Umeå universitet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; public health; intersectionality; feminism; health inequalities; health equity; knowledge diversification; decision making; Public health; folkhälsa;

    Sammanfattning : BackgroundKnowledges about health inequalities and their causes are a central concern in public health. Generally, these relate to the social patterning of health and the forces that affect health conditions in daily life. However, public health decision making has been criticized for excluding knowledges of particular importance for health equity. LÄS MER

  2. 17. Time of Crisis : Order, Politics, Temporality

    Författare :Petter Narby; Statsvetenskapliga institutionen; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Crisis; Exception; Order; Politics; Time; Temporality; Derrida; Deconstruction; Statsvetenskap med inriktning mot krishantering och internationell samverkan;

    Sammanfattning : Crises are common and problematic features of contemporary politics. Thought as moments in time when order is undermined by flux and disorder, they entail a normative dislocation allowing for exceptional measures and for the bracketing off of crisis from normality, removing contingency from normality, and confining that done in crisis to crisis. LÄS MER

  3. 18. Förskollärare i en digital praktik : Rhizomatiska sammanflätningar, dilemman och händelser

    Författare :Tove Del Gaiso; Eva Ärlemalm-Hagser; Anette Sandberg; Anna Palmer; Mälardalens universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Digitala teknologier; förskollärare; sociomateriellt perspektiv; rhizom; förskola; Didactics; didaktik;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker vad som händer när förskollärare använder digitala teknologier i förskolan. Praktiknära forskningsmetoder har använts för att undersöka digitala teknologiers rhizomatiska sammanflätningar i två svenska förskolor. Studien pågick under åtta månader med deltagande förskollärare. LÄS MER

  4. 19. Samma lärare – olika praktiker? : en studie av literacy och meningsskapande i grundskolans tidiga ämnesundervisning

    Författare :Monica Egelström; Eva Lindgren; Ewa Bergqvist; Ulla Damber; Anders Arnqvist; Högskolan Väst; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Subject area instruction; literacy practices; Mathematics; History; upper elementary grades; activity systems; zone of proximal development; Barn- och ungdomsvetenskap; Child and Youth studies; Utbildningsvetenskap; Educational science; pedagogiskt arbete;

    Sammanfattning : This thesis focuses on school subjects as arenas for students' literacy development and meaning making. How instructional practices are formed create different preconditions for students' opportunities of literacy development and meaning making. LÄS MER

  5. 20. Care in revolt : Labor conflict, gender, neoliberalism

    Författare :Magnus Granberg; Katarina Giritli-Nygren; Siv Fahlgren; Mittuniversitetet; []
    Nyckelord :appropriation; dialectics; feminism; gender; ideal worker; labor conflict; Marxism; neoliberalism; normalization; NPM; real abstraction; real subsumption;

    Sammanfattning : The present thesis is an exploration of normalization processes and the problem of appropriation in labor conflict. More specifically, it analyses the way contemporary labor conflicts in nursing relate to, and thereby help to illuminate, changes in modes of gender normalization under neoliberalism, and how nurse labor conflict thereby sheds light on wider patterns of labor strife. LÄS MER