Sökning: "förskollärares professionsutveckling"

Hittade 2 avhandlingar innehållade orden förskollärares professionsutveckling.

  1. 1. Tyngd, sväng och empatisk timing : förskollärares kroppsliga kunskaper

    Författare :Maria Pröckl; Jonna Bornemark; Anne-Li Lindgren; Lisa Folkmarson Käll; Anders Lindseth; Södertörns högskola; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; praktisk kunskap; fronesis; kroppslig kunskap; kroppsligt situerad kunskap; mellankroppslighet; relationell kunskap; förskollärares professionsutveckling; skicklighet; empati; omsorg; auktoritet; inramning; Kritisk kulturteori; Critical and Cultural Theory;

    Sammanfattning : In what way is knowledge embodied and what role does embodied knowledge play in interpersonal professional practices? In this thesis, practical and embodied knowledge of preschool teachers is investigated as an example of a profession where relational and bodily situated knowledge is significant.The questions, from where my point of departure is taken, are for instance: How does a skilful preschool teacher act? What approach in terms of embodied knowledge is needed if one wants to give care, trust and offer a child a sense of we? Are there dimensions of embodied knowledge that are present only in situations that appear negative? This thesis belongs to the academic discipline The Theory of Practical Knowledge. LÄS MER

  2. 2. Transformativa kunskapsprocesser för verksamhetsutveckling : En feministisk aktionsforskningsstudie i förskolan

    Författare :Claudia Gillberg; Magnus Söderström; Sven Persson; Växjö universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; feminist action research; feminist pragmatism; professional development; learning in organisations; knowledge processes; agency; social justice; preschool teachers; university; scholarship of engagement; gender equity; aktionsforskning; feminism; pragmatism; professionsutveckling; lärande i organisationer; kunskapsprocesser; social rättvisa; förskollärare; universitet och samverkan; jämställdhet; Education; Pedagogik; Gender studies; Genus; Education; Pedagogik; Pedagogik;

    Sammanfattning : Denna avhandling hade två syften. 1. Att i ett organisations-, professions- och pedagogiskt samverkansperspektiv studera några förskollärares möjligheter och hinder för utvecklingen av en genusmedveten pedagogik. 2. LÄS MER