Sökning: "förskolepersonal"

Visar resultat 1 - 5 av 8 avhandlingar innehållade ordet förskolepersonal.

  1. 1. Sociala konstruktioner i förskolans planeringssamtal : I en landsgränsnära förskola

    Författare :Emma Nilsson; Carin Roos; Karin Bengtsson; Maria Simonsson; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Förskola; förskolepersonal; planeringssamtal; gräns; landsgräns; sociala konstruktioner; Pedagogiskt arbete; Educational Work;

    Sammanfattning : The overall aim of this study is to describe the preschool setting that is constructed in the preschool teacher’s planning conversations with a special focus on the border context in which this particular preschool is located. In what ways are the geographic location noticeable and what conceptions are established in their conversations? The study has a social constructivist approach and is informed by borderland theory which means that the focus is on the context and the participants in this context. LÄS MER

  2. 2. Teknik i förskolan är inte något nytt, men idag är vi mera medvetna om vad vi kallar teknik : Personalens beskrivningar av teknik som innehållsområde i förskolan

    Författare :Pernilla Sundqvist; Peter Gustafsson; Tor Nilsson; Lillvist Anne; Inga-Britt Skogh; Mälardalens högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; technology; technology education; preschool; preschool staff; early childhood education; teknik; teknikundervisning; förskola; förskolepersonal; Didactics; didaktik;

    Sammanfattning : This study investigates what preschool staff include in the technology subject in preschool education, what content they view as relevant and how the teaching of this content can be organized. This is motivated by the fact that technology as subject have not been clearly defined, leaving the teachers insecure and unconfident about what to teach and how to teach it. LÄS MER

  3. 3. Att balansera pedagogiska positioner i förskolans undervisning : en fallstudie om hur förskolepersonal hanterar pedagogiska dilemman

    Författare :Paulina Narkaj Adolfsson; Malmö universitet; []
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Förskolans uppdrag förändras mot ett större fokus på undervisningoch skapandet av förutsättningar för barn att utveckla förmågor inom olika innehållsområden. Samtidigt kvarstår förskolans centralamål som utgår från barns intressen, arbeta målövergripande och utifrån strävansmål. LÄS MER

  4. 4. Anpassning, kamp och flykt : Hur förskolepersonal handskas med effekter av besparingar och andra förändringar i förskolan

    Författare :Birgitta Lidholt; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Education; early childhood education; preschool staff; reflective practitioner; collegial reflection; preschool change; coping strategies; Pedagogik; Education; Pedagogik; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : This study deals with preschool staff's different ways of coping with the extensive financial cutbacks and restructuring of the preschool system that have taken place during the 90's. The overall aim is to increase the understanding of the various ways in which staff members master their daily work. LÄS MER

  5. 5. Att våga flyga: Ett deltagarorienterat projekt om samtalets potential och förskolepersonals konstruktion av det professionella subjektet

    Författare :Mariann Enö; Utbildningsvetenskap; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; subjektskonstruktion utvecklingsprocesser; samtal; profession; pedagogik och omsorg; offentlig och privat sfär; klass; genus; deltagarorienterad forskning; förskola; Pedagogy and didactics; Pedagogik; didaktik; class;

    Sammanfattning : A major aim initially was to create a forum for reflective dialogue on the preschool professions and how it is experienced on a daily basis, so as to be able to investigate how members of the preschool staff construct their professional subject. The following are major questions that were posed: How do preschool staff members talk about themselves, their profession and their work? In what way does reflective discussion contribute to the construction of a professional subject? The basic method adopted was that of participatory research. LÄS MER