Sökning: "förskolan"
Visar resultat 6 - 10 av 127 avhandlingar innehållade ordet förskolan.
6. Fostran i förskolan
Detta är en avhandling från Göteborg : University of GothenburgSammanfattning : The purpose of the current study is to generate knowledge about the preschool teacher’s incitements to action in the work they conduct around the upbringing of children, as well as how preschool teachers experience their own actions in interactions with children. The current study adopts a phenomenological lifeworld approach (Merleau- Ponty, 1962/2006; Schütz, 1966). LÄS MER
7. Kommunikation i förskolan förskollärares och barnskötares kommunikation med föräldrar i ett digitaliserat medielandskap
Detta är en avhandling från Umeå : Umeå universitetSammanfattning : The overall aim of this doctoral thesis is to study communication work among personnel in Swedish pre-schools, with a particular focus on mediated communication with parents. The purpose is also to analyse what roles are given to the professionals in this communication, to identify what subject positions are constructed and to identify how boundaries are managed within the communication practices. LÄS MER
8. Matematiserande i förskolan Geometri i multimodal interaktion
Detta är en avhandling från Uppsala : Acta Universitatis UpsaliensisSammanfattning : The aim of the dissertation is to contribute with knowledge about mathematizing in preschools, by empirically and analytically examining mathematizing as accomplished in children’s multimodal interactions with each other and their pedagogues in everyday activities. Theoretically and analytically the dissertation is based on an ethnomethodological and conversation analytic perspective (EM/CA) (e. LÄS MER
9. Undervisning i förskolan? : en studie av förskollärarstuderandes föreställningar
Detta är en avhandling från Stockholm : HLS FörlagSammanfattning : In Sweden an increasing number of children enter school at the age of six rather than as before at the age of seven. There is an increasing need for cooperation between preschool teachers and school teachers. When these two professional groups meet, they use different professional vocabularies. The concept of teaching (Sw. LÄS MER
10. "Vi har nästan blivit för bra" lärares sociala representationer av förskolan som pedagogisk praktik
Detta är en avhandling från Jönköping : School of Education and CommunicationSammanfattning : En majoritet av svenska barn deltar i förskoleaktiviteter, vilket indikerar att förskolemiljön spelar en viktig roll för de erfarenheter barn får i sin vardag. Förskolans verksamhet baserar sig i hög grad på grundläggande värderingar och idéer beträffande bland annat barnuppfostran, förskolans uppdrag och synen på förskolans roll i samhället. LÄS MER
