Sökning: "förs"

Visar resultat 1 - 5 av 147 avhandlingar innehållade ordet förs.

  1. 1. Speech enhancement for mobile communications

    Författare :Harald Gustafsson; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; speech enhancement; spectral subtraction;

    Sammanfattning : Three major applications of speech enhancement have been studied: noise reduction for mobile telephone handsfree accessories, noise reduction for handheld mobile telephones, and short delay noise reduction for frame-less telephone systems. During conversation, both hearing and speaking adapt to the background noise in a noisy environment. LÄS MER

  2. 2. What Kind of Regionalism? : Regionalism and Region Building in Northern European Peripheries

    Författare :Josefina Syssner; Rune Johansson; Michae Keating; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; regionalism; region building; regional identities; cultures and images; regional development; soft location factors; social capital; ideology; discourse; comparison; regionalism; regionskapande; regional identitet och kultur; regional utveckling; socialt kapital; ideologi; diskurs; jämförelse; Ethnicity; Etnicitet;

    Sammanfattning : "What Kind of Regionalism?" is a comparative study of regionalism and region building in two northern European regions – Meclenburg-Western Pomerania in Germany and Norrbotten in Sweden. The aim of the thesis is to investigate what kind of regionalism is emerging in regions that are neither economically successful nor regarded as 'ethnic communities'. LÄS MER

  3. 3. Geografilärares ämnesförståelse : Ämnesdidaktiska berättelser som reflektionsarena skapar kunskap om skolans geografi

    Författare :Patrik Magnusson; Gabriel Bladh; Hans Olof Gottfridsson; Mikael Ring; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; subject-specific understanding; reflection; preparedness-subject; kunskap; everyday life; teacher agency; professional autonomy; curriculum making; ämnesförståelse; reflektion; beredskapsämne; kunskap; vardag; läraragens; frirum; medskapande; Kulturgeografi; Human Geography;

    Sammanfattning : Kunskaper om och perspektiv på skolämnet geografi är viktiga när relationen mellan lärare och ämne sätt i fokus, särskilt om lärares ämnesspecifika förståelse betraktas som bärande för hur geografiämnet blir till i skolan.Syftet med denna studie är att utforska hur geografilärares ämnesspecifika förståelse kommer till uttryck och kan förstås när lärare själva får reflektera över ämnet och undervisningen. LÄS MER

  4. 4. Decolonizing the Viking Age 1

    Författare :Fredrik Svanberg; Engelska; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; death rituals; burial; grave; society; post-colonial; nationalism; deconstruction; Orientalism.; Arkeologi; Archaeology; community; Scandinavia; Viking Age;

    Sammanfattning : Decolonizing the Viking Age 1 argues that the Scandinavian “Viking Age” can be seen as a system of knowledge constructed in the late 19th century and in its basic structures maintained up to the present day. This system of knowledge was heavily influenced by the nationalistic and evolutionary ideas of its time of making and may be described as a colonialism of the past. LÄS MER

  5. 5. Faxeholm i maktens landskap : en historisk arkeologi

    Författare :Mats Mogren; Historisk arkeologi; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Medieval; Hälsingland; political expansion; centre-periphery; fortifications; power resistance; Archaeology; Arkeologi;

    Sammanfattning : In which way did the power structures of central Sweden expand into the territories north of the forest Ödmården during the Middle Ages? This text reads like a general hypothesis for this process, which attempts to incorporate all relevant elements in the Medieval landscape of power. The study area chosen is the province of Hälsingland. LÄS MER