Sökning: "förhandling"
Visar resultat 16 - 20 av 42 avhandlingar innehållade ordet förhandling.
16. På väg mot jämställda arbetsresor? : Vardagens mobilitet i förändring och förhandling
Sammanfattning : In Swedish regional policy, regional enlargement, i.e. geographically extended labour markets and associated longer commuting distances, is an explicit goal. This is in order to stimulate economic growth and better match labour supply to the qualifications of the population. LÄS MER
17. Ömsesidighet i förhandling. Sjuksköterskors förutsättningar för och erfarenheter av att främja patientdelaktighet
Sammanfattning : The overall aim of this thesis was to find theoretical structures in order to explain the phenomenon of patient participation as it is described by nurses. Data collection were obtained from focus groups (10) with nurses (47) providing inpatient somatic care at five hospitals in West Sweden and by a systematic analysis of published research literature (30) between 1996-2005. LÄS MER
18. Why Women Ask for Less Salary than Men : Mediation of Stereotype Threat in Salary Negotiations
Sammanfattning : Women ask for less salary than men in negotiations. Sex differences in negotiating performance have recently been explained as stereotype threat effects. Stereotype threat theory states that the performance of negatively stereotyped group-members can suffer in contexts where the negative stereotype is salient. LÄS MER
19. Mellan det förflutna och framtiden : En studie av hyresgästföreningen på 2000-talet
Sammanfattning : The present thesis is a study of the Swedish Union of Tenants, an organisation with a long popular movement history, working in an ever-changing environment.The Swedish Union of Tenants is one of the major popular movements and has strongly influenced Swedish housing policy development including the 1978 reform concerning tenants’ right to negotiate rents collectively. LÄS MER
20. Marknadsföringsplanering och samordning mellan företag i industriella system
Sammanfattning : I denna avhandling ifrågasätts de normativa modeller som utgör underlag för marknadsföringsplanering. De antaganden som görs beträffande marknaden och planeringsprocessen är ofta mindre bra speglingar av den praktiska verklighet som företaget möter. LÄS MER