Sökning: "förflyttning"

Visar resultat 1 - 5 av 65 avhandlingar innehållade ordet förflyttning.

  1. 1. Iscensätta barnperspektiv : Före, under och efter Barnahusbesök

    Författare :Maria Kläfverud; Socialhögskolan; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Barnahus; barnperspektiv; barn som brottsoffer; trygghetspersoner; iscensättning; förflyttning mellan roller; Barnahus; child perspective; children as crime victims; support persons trygghetspersoner ; staging; micro role transitions;

    Sammanfattning : Barnahus in Sweden exist to improve investigations and the collaboration between public agencies when children are suspected being victims of physical and/or sexual abuse. Barnahus are multi-agency collaborations that bring together local authority child welfare services, the police, public prosecutors, paediatric medicine, forensic medicine, and child- and adolescent psychiatry in a child-friendly setting. LÄS MER

  2. 2. Migrations du croire chez Michel de Certeau

    Författare :Tomas Orylski; Centrum för teologi och religionsvetenskap; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Religious Studies and Theology; pensable; croire; migration; Religion och teologi;

    Sammanfattning : This study investigates the concept of believing in Michel de Certeau's writings. My thesis is that a connection exists between his analysis of believing and an attitude of migration, displacement, voyage and existential quest. This connection concerns even his personal life in so far as he moves from one discipline to another. LÄS MER

  3. 3. A Sound Approach Toward a Mobility Aid for Blind and Low-Vision Individuals

    Författare :Johan Isaksson-Daun; Avdelningen för Biomedicinsk teknik; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Audomni; Blindness; Electronic travel aids; Desire of Use; DoU-MoB; DoUQ-MoB; Low vision; Mobility aids; Parrot-VR; Paitient-reported outcome measures; Sonification; Sensory substitution; Sensory supplementation; Virtual environments; Virtual reality; Visual impairment; Audomni; Blindhet; Electronic travel aids; Desire of Use; DoU-MoB; DoUQ-MoB; Kraftig synnedsättning; Förflyttningshjälpmedel; Orienteringshjälpmedel; Parrot-VR; Patient-reported outcome measures; Sonification; Sensory substitution; Sensory supplementation; Virtual environments; Virtual reality; Synnedsättning;

    Sammanfattning : Reduced independent mobility of blind and low-vision individuals (BLVIs) cause considerable societal cost, burden on relatives, and reduced quality of life for the individuals, including increased anxiety, depression symptoms, need of assistance, risk of falls, and mortality. Despite the numerous electronic travel aids proposed since at least the 1940’s, along with ever-advancing technology, the mobility issues persist. LÄS MER

  4. 4. Posture, postural ability and mobility in cerebral palsy

    Författare :Elisabet Rodby Bousquet; Lund Ortopedi; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; Cerebral palsy; posture; mobility; walking; wheelchairs; assessment tool;

    Sammanfattning : Cerebral palsy (CP) is the most common cause of motor disability in children and adolescents with a prevalence of 2-3/1000. CP is characterized by disorders of posture and movement with impairments ranging from mild to severe. The ability to control posture is an important prerequisite for all voluntary movements. LÄS MER

  5. 5. Samhällsfrågor som didaktiskt begrepp i samhällskunskap på gymnasieskolan : En potential för undervisningen

    Författare :Göran Morén; Sara Irisdotter Aldenmyr; Nina Thelander; Trond Solhaug; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Social issues; social studies; upper secondary school; Samhällsfrågor; samhällskunskap; gymnasieskolan; Pedagogiskt arbete; Educational Work; Utbildning och lärande;

    Sammanfattning : Undervisningen i samhällskunskap på gymnasieskolan ska enligt anvisningarna i ämnesplanen bedrivas ”med utgångspunkt i samhällsfrågor”. Vad innebär det? I denna licentiatuppsats diskuteras ämnet samhällskunskap och dess potential, analyserat utifrån samhällsfrågor som didaktiskt begrepp. LÄS MER