Sökning: "företagsekonomi innovation"

Visar resultat 1 - 5 av 249 avhandlingar innehållade orden företagsekonomi innovation.

  1. 1. Innovative Security Business : Innovation, Standardization, and Industry Dynamics in the Swedish Security Sector, 1992–2012

    Författare :David Birksjö; Marcus Box; Karl Gratzer; Jerker Moodysson; Södertörns högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; innovation output; industrial innovation patterns; standardization; industry dynamics; the Swedish security guard industry and security sector; service industries; mature industries; low-technology industries; innovation measurements and indicators; Literature-based Innovation Output Approach; patents; trademarks; Politics; Economy and the Organization of Society; Politik; ekonomi och samhällets organisering; Östersjö- och Östeuropaforskning; Baltic and East European studies;

    Sammanfattning : The overall aim of this dissertation is to generate new knowledge on innovation output and standardization in industries where innovation output typically is considered sparse. This is done through the longitudinal study of the Swedish security guard industry and security sector 1992-2012. LÄS MER

  2. 2. Embedded Innovation : Exploring the Dynamics of Innovation

    Författare :Michal Lysek; Mike Danilovic; Helén Anderson; Leona Achtenhagen; Högskolan i Halmstad; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Embedded innovation; dynamics of innovation; diversification; exploration and exploitation;

    Sammanfattning : For this dissertation I aimed to explore HMS Networks AB and how HMS managed to transform their potential ideas into innovations. My purpose was also to develop knowledge and understanding of the dynamics between exploration of new ideas and exploitation of old solutions, which can support HMS in developing future innovations. LÄS MER

  3. 3. Innovation and Evolution in the Multinational Enterprise

    Författare :Benjamin Ståhl; Mats Forsgren; Ulf Andersson; Udo Zander; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Business studies; multinational enterprises; innovation; subsidiary evolution; Företagsekonomi; Business studies; Företagsekonomi; Business Studies; företagsekonomi;

    Sammanfattning : For multinational enterprises (MNEs) that are active in dynamic industries with global scope, the ability to quickly leverage innovations across the whole organization is imperative. This thesis is concerned with how subsidiaries innovate, how these innovations are spread in the MNE and what the consequences are, for the MNE as a whole and for the innovating subsidiary. LÄS MER

  4. 4. Car(ing) for our environment? : Consumer eco-innovation adoption and curtailment behaviors: The case of the alternative fuel vehicle

    Författare :Johan Jansson; Agneta Marell; Annika Nordlund; John Thøgersen; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Diffusion of innovations DOI ; value-belief-norm VBN theory; alternative fuel vehicles AFV ; eco-innovation; early adoption; curtailment behaviors; proenvironmental attitudes; innovation characteristics; Business studies; Företagsekonomi; företagsekonomi; Business Studies;

    Sammanfattning : Determinants influencing consumer eco-innovation adoption and green curtailment behaviors in a travel context are at the center of this thesis. Previous research on green consumer behavior has uncovered that internalized personal attitudinal factors such as values, beliefs, and norms are influential in determining mainly non-consumption and post-purchase behaviors. LÄS MER

  5. 5. Innovation i små etablerade företag : ett samspel nära kund och marknad

    Författare :Erika Lind; Anna Rönnbäck Öhrwall; Mattias Axelson; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Innovation; små och medelstora företag; Produktinnovation; Product Innovation;

    Sammanfattning : I tider av snabb teknisk utveckling, ändrade marknadsbehov, och allt starkare konkurrens är förmågan till innovation och förnyelse central, inte bara för det enskilda företaget utan för samhället i stort. För små företag är innovation särskilt viktigt eftersom begränsade resurser gör det svårt att konkurrera med andra medel. LÄS MER