Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 514 avhandlingar som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Assessment in Evidence-Based Practice : Psychometric Properties, Clinical Utility and Professional Co-operation from Different Perspectives of the Home Observation for Measurement of the Environment in Sweden

    Författare :Johan Glad; Karin Sonnander; Ulla Jergeby; Carina Gustafsson; Laura Ferrer-Wreder; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HOME Inventory; Social work assessment; Assessment instruments; Clinical utility; Evidence-based practice; Psychometric properties; Professional co-operation; Medicinsk vetenskap; Medical Science;

    Sammanfattning : The overall aim of the present thesis was to explore and compare professional co-operation in child welfare investigations, explore the psychometric properties, and describe the clinical utility from different perspectives of a translated Swedish version of the standardized assessment instrument the Home Observation for Measurement of the Environment (the HOME Inventory). Social workers in Sweden, Denmark, Britain, Germany, and Texas (USA) co-operated with different professionals around a fictitious child welfare case. LÄS MER

  2. 2. Formative assessment : teacher knowledge and skills to make it happen

    Författare :Charlotta Vingsle; Torulf Palm; Tomas Bergqvist; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; formative assessment; teacher knowledge; mathematics; interactive dialouges; compulsory school; didactics of mathematics; matematikdidaktik;

    Sammanfattning : Several studies have demonstrated that substantial learning gains are possible when teachers use formative assessment in their classroom practice. At the heart of most definitions of formative assessment lies the idea of collecting evidence of students’ thinking and learning, and based on this information modifying teaching to better meet students’ needs. LÄS MER

  3. 3. Philosophical controversies in the evaluation of medical treatments : With a focus on the evidential roles of randomization and mechanisms in Evidence-Based Medicine

    Författare :Alexander Mebius; John Cantwell; Jeremy Howick; Sven Ove Hansson; Julian Reiss; KTH; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; HUMANIORA; HUMANITIES; MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; Evidence; randomized controlled trials; observational studies; systematic reviews; meta-analysis; methodology; process assessment; outcome assessment; medical care; randomization; evidence-based medicine; selection bias; philosophy of medicine; philosophy of science; mechanisms; quality of evidence; animal studies; treatment effect; causation by absence; medical technology; Filosofi; Philosophy;

    Sammanfattning : This thesis examines philosophical controversies surrounding the evaluation of medical treatments, with a focus on the evidential roles of randomised trials and mechanisms in Evidence-Based Medicine. Current 'best practice' usually involves excluding non-randomised trial evidence from systematic reviews in cases where randomised trials are available for inclusion in the reviews. LÄS MER

  4. 4. Varierade bedömningspraktiker i samhällskunskap : Validitet och agens i lärares beslut om bedömningars syften, innehåll och metoder

    Författare :Tobias Jansson; Håkan Löfgren; Joakim Samuelsson; David Rosenlund; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Classroom assessment; Assessment practice; Teacher agency; Performativity; Validity; Civics; Social studies; Upper secondary school teachers; Thematic analysis; Bedömning; Bedömningspraktik; Läraragens; Performativitet; Validitet; Samhällskunskap; Gymnasielärare; Tematisk analys;

    Sammanfattning : I denna avhandling undersöks samhällskunskapslärares bedömnings-praktiker vad gäller syften, innehåll, förmågor och metoder, samt faktorer som kan påverka lärares bedömningspraktiker. Detta undersöktes genom tematiska analyser av intervjuer med totalt nitton gymnasielärare och deras bedömningsuppgifter. LÄS MER

  5. 5. Grupparbetsbedömning på individnivå : Gymnasielärares möjligheter och utmaningar

    Författare :Johan Forsell; Karin Forslund Frykedal; Eva Hammar Chiriac; Anders Jönsson; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Group work assessment; Group work; Assessment; Collaboration; Validity; Oral intergroup presentation; Thematic analysis; Grupparbetsbedömning; Grupparbete; Bedömning; Samarbete; Validitet; Muntlig tvärgruppspresentation; Tematisk analys;

    Sammanfattning : Avhandlingens syfte är att öka kunskapen om och förståelsen av gymnasielärares möjligheter och utmaningar med att genomföra grupparbetsbedömning på individnivå av elevers kunskaper och förmågor utvecklade i samarbete. Fokus är på om och i så fall hur lärares perspektiv förändras i samband med genomförandet av en grupparbetsuppgift i klassrummet som inkluderar lärares grupparbetsbedömning på individnivå. LÄS MER