Sökning: "etnografisk fallstudie"
Visar resultat 1 - 5 av 7 avhandlingar innehållade orden etnografisk fallstudie.
1. Matematiklärares målkommunikation : En jämförelse av elevernas uppfattningar, lärarens beskrivningar och den realiserade undervisningen
Sammanfattning : The aim of this study is to explore Swedish upper elementary school students’experiences of mathematics teachers’ assessment practices, with a focus on educationalgoals communicated between the teacher and the class. In this study, students’experiences in three cases are viewed from a holistic perspective, by adapting Visualmodel of the curriculum policy, design and enactment system by Remillards and Heck(2014) to a Swedish context. LÄS MER
2. ”Välkommen till 3a!” : – En etnografisk fallstudie om språkutvecklande undervisning i ett språkligt och kulturellt heterogent klassrum
Sammanfattning : Title: ”Welcome to 3a!”– An ethnographic case study on language-focused teaching in a linguistically and culturally heterogenic classroom The overall aim of this ethnographic case study is to study language-focused teaching in a multicultural Swedish school and a third grade composed of pupils with different linguistic and cultural backgrounds. The study focuses on the support of multilingual pupils offered by teachers and educators, on what didactic choices teachers make and what didactical methods are used during reading and writing lessons and on what language-focused teaching strategies the teachers and educators use. LÄS MER
3. Styrning som stöttning : en etnografisk fallstudie om en högstadielärares didaktiska ledarskap som stödstruktur för språk- och kunskapsutveckling
Sammanfattning : I den här licentiatuppsatsen undersöks en lärares arbete med språk- och kunskapsutveckling i ett högstadieklassrum. Syftet är att belysa betydelsen av det didaktiska ledarskapet i undervisningen av nyanlända och flerspråkiga elever. LÄS MER
4. Omsorgsinriktat lärande : en studie om lärande i hemtjänsten
Sammanfattning : Studien är utförd i två norrlandskommuner i 6 olika hemtjänstgrupper. Syftet med studien har varit studera lärandets förutsättningar och villkor i hemtjänsten. Metoden som använts är en etnografisk fallstudie. LÄS MER
5. The Construction of the Professional Identity of the TV News Presenter in Two Chinese News Programmes : A Discourse-Theoretical Analysis
Sammanfattning : This PhD research project investigates how the professional identity of the Chinese TV news presenter is constructed in two news programmes, Guangdong News and TVS News, both based at Guangdong TV. The overarching theoretical framework of the project takes its inspiration from Laclau and Mouffe's (1985) post-structuralist discourse theory (DT). LÄS MER
