Sökning: "estetiska ämnen"

Visar resultat 11 - 15 av 39 avhandlingar innehållade orden estetiska ämnen.

  1. 11. La novela histórica dentro del marco de la novelística chilena 1843-1879

    Författare :Eva Löfquist; Carlos Foresti; Micael Metzeltin; Växjö universitet; []
    Nyckelord :Aesthetic subjects; Estetiska ämnen; Spanish literature; Spanska med litteraturvetenskaplig inriktning;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 12. Managing Diversity : The Anthologization of "American Literature"

    Författare :Anders Olsson; Mittuniversitetet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; diversity; protocol; national value; historical value; literary value; Aesthetic subjects; Estetiska ämnen; English language; English;

    Sammanfattning : analys av tvåbandsantologier för USA:s litteratur, deras bild av nationallitteraturen, deras inbördes beroende och deras beroende av det litterära protokoll som den nationella litterära traditionen skapat.... LÄS MER

  3. 13. The mold of writing : style and structure in Strindberg's chamber plays

    Författare :Erik van Ooijen; Lars-Åke Skalin; Ola Holmgren; Örebro universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; August Strindberg; chamber play; literary form; writing; focus; ruin as form; simulation; speed; weed as form; Literature; Litteraturvetenskap; HUMANITIES and RELIGION; HUMANIORA och RELIGIONSVETENSKAP; Aesthetic subjects; Estetiska ämnen; Litteraturvetenskap; Literature;

    Sammanfattning : The thesis examines the five plays published by August Strindberg under the label of Chamber Plays: Stormy Weather, The Burned Lot, The Ghost Sonata, The Pelican (all 1907), and The Black Glove (1909). It takes its point of departure in a particular aspect of Strindberg’s way of writing as he actually describes it himself: during the act of deliberate composing, a productive fever tends to emerge bringing an element of chance to the work. LÄS MER

  4. 14. Upplevelse, inlevelse och reflektion : En teoretisk analys och en empirisk undersökning av hur lärare tänker när de använder drama som metod

    Författare :Christel Öfverström; Lars-Ove Dahlgren; Bernt Gustavsson; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :Drama as a method; Learning; Experience; Understanding and reflection; drama som metod; lärande; upplevelse; inlevelse samt reflektion; Aesthetic subjects; Estetiska ämnen;

    Sammanfattning : This thesis consists of two parts and focus on how teachers think when they use drama as a method. It is a didactic study in which the questions what, why and how will be elucidated. The first part is theoretical and contains theoretical perspectives of education in general and theoretical perspective focused in drama as a learning method. LÄS MER

  5. 15. Värdegrundsarbete i bildundervisning : en studie om iscensättning av policy i grundskolans senare år

    Författare :Hanna Ahrenby; Per-Olof Erixon; Stina Wikberg; Kristina Hansson; Eva Hultin; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; art education; fundamental values; citizenship education; democratic education; policy enactment; policy context; performativity; bildundervisning; skolans värdegrund; demokratiuppdrag; policystudie; undervisningskontext; pedagogiskt arbete; pedagogiskt arbete; educational work;

    Sammanfattning : The overall purpose of this thesis is to describe and discuss preconditions for the enactment and the construction of fundamental values in art education in secondary school. The study is based on ethnographic methods, including classroom observations, video recordings and interviews with art teachers and pupils. LÄS MER