Sökning: "erik nylander"
Visar resultat 1 - 5 av 6 avhandlingar innehållade orden erik nylander.
1. Skolning i jazz : Värde, selektion och studiekarriär vid folkhögskolornas musiklinjer
Sammanfattning : Avhandlingen består av fyra empiriskt orienterade artiklar där studiekarriärer till och från folkhögskolornas musiklinjer studeras. Med utgångspunkt i relationell utbildningssociologi, metodologiskt såväl som teoretiskt, analyseras musiklinjernas sociala rekrytering, inträdesregler och relation till högre utbildning och professionella musikfält. LÄS MER
2. The effects of growth hormone on opioid-induced toxicity in vitro
Sammanfattning : There is an ongoing opioid crisis in the United States that is portrayed by a large number of opioid-related deaths. Many of these cases involve commonly used prescription opioids, such as morphine, oxycodone, fentanyl, and methadone. This is concerning and highlights the problems associated with long-term opioid treatment. LÄS MER
3. Psychiatric aspects on acute abdominal pain
Sammanfattning : Introduction: Psychiatric comorbidity is estimated to occur in up to 40% of all patients with somatic disorders, and it can have an influence on patient morbidity and mortality. Approximately 20% of patients who seek care for abdominal pain receive the diagnosis nonspecific abdominal pain, and later develop chronic abdominal pain. LÄS MER
4. Adult Education at Auction : On Tendering-Based Procurement and Valuation in Swedish Municipal Adult Education
Sammanfattning : Our understanding of adult education’s purpose and value is linked to how we think ‘good’ education should be organised and provided. This thesis explores the interplay between organisation and values by looking at how conceptualisations and valuations of adult education are affected when private providers become involved in public education. LÄS MER
5. Att mötas på folkhögskola : en studie om folkhögskollärares pedagogiska hållning
Sammanfattning : I avhandlingen utforskas pedagogiska praktiker och den lärande vardagen på folkhögskola genom att titta på hur möten mellan lärare och kursdeltagare framträder i hantverkskurser på folkhögskola. Vidare utforskar studien hur den relationella dimensionen av dessa möten kan förstås och vilken betydelse möten har i lärares praktik. LÄS MER