Sökning: "environmental engagement"
Visar resultat 21 - 25 av 110 avhandlingar innehållade orden environmental engagement.
21. Planning for Sustainable Use of Water
Sammanfattning : The basic problem that this work wishes to address concerns the unsustainable use of water resources in many places of the world. In some places, the problem leads to human suffering and death while also obstructing social and economic development. LÄS MER
22. Industrial Ecology Methods within Engagement Processes for Industrial Resource Management
Sammanfattning : The global use of resources such as materials, energy, and water has surpassed sustainable levels by many accounts. The research presented here was explicitly normative in its aim to improve the understanding of, and make sustainable change toward highly systemic issues of resource management. LÄS MER
23. Engagement with Fungi-Based Food : Recovery and Valorization of Resources for Food
Sammanfattning : There has been an increasing demand for more sustainable food and ways of encouraging individuals to lead more sustainable lives. This thesis seeks to contribute to understanding human engagement with fungi-based food in a multidisciplinary manner by complementing resource recovery with an occupational perspective that sheds light on aspects that encourage or discourage individuals from engaging with this food. LÄS MER
24. Children's health and developmental delay : positive functioning in every-day life
Sammanfattning : The general aim of this thesis was to gain understanding of what patterns of child and environment characteristics that promote and sustain health and positive functioning of children with and without developmental delay or disabilities. The focus was on promotion of strengths and competencies rather than on prevention of risk factors, with an emphasis on children’s functioning in every-day life. LÄS MER
25. (O)ändligt vatten : En studie om hur förskolebarn som kännare engageras i samhälleliga miljöfrågor
Sammanfattning : Syftet med den här avhandlingen i förskoledidaktik är att tillsammans med förskolebarn på olika sätt utforska aktören vatten för att därigenom undersöka former och metoder för engagemang och medverkan i samhälleliga och naturvetenskapliga miljöfrågor. Mer specifikt är syftet att i ett praktiskt utforskande med förskolebarn och vatten – som aktör och mer-än-mänsklig samarbetspartner – undersöka hur eller med vilka metoder det är möjligt att producera ett engagemang, i vilket förskolebarnet är både kännare och kännande, i vår samtids centrala miljöfrågor. LÄS MER