Sökning: "engelska lägre"

Visar resultat 1 - 5 av 24 avhandlingar innehållade orden engelska lägre.

  1. 1. Testing English Collocations : Developing Receptive Tests for Use with Advanced Swedish Learners

    Författare :Henrik Gyllstad; Engelska; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; foreign languages teaching; Applied linguistics; Språkinlärning; Language learning; vocabulary size; learning level; Swedish advanced learners of English; validity; second language vocabulary acquisition; test development; reliability; collocation; language testing; sociolinguistics; Tillämpad lingvistik; undervisning i främmande språk; sociolingvistik; English language and literature; Engelska språk och litteratur ;

    Sammanfattning : The research reported in this thesis has two main aims. The first aim is to develop tests capable of yielding reliable and valid scores of receptive knowledge of English collocations as a single construct, for use with advanced L2 learners of English. LÄS MER

  2. 2. Communication of life cycle assessment results : life cycle key performance indicators

    Författare :Helena Nydahl; Thomas Olofsson; Anders P. Åstrand; Staffan Andersson; Åsa Wahlström; Umeå universitet; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Life Cycle Assessment; Monetary Valuation; Climate Impact; Life Cycle Key Performance Indicators; Global Warming Potential; LCA-result communication; Interpretation of LCA-results; climate change; klimatförändringar;

    Sammanfattning : The global warming that we are on track for will result in a severe loss of natural capital leading to significant losses in economic capital when urban infrastructure is destroyed, agricultural productivity declines and poverty spread among other disasters. Climate change due to emissions does not only affect the polluter, the hazardous effects becomes evident on a global level. LÄS MER

  3. 3. L'influence translinguistique dans la compréhension du texte en français, langue étrangère : Les pratiques de lecture des apprenants

    Författare :Anna Nilsson; Inge Bartning; Gunnel Engwall; Lars Fant; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; compréhension écrite; apprenants L3; pratiques de lecture; difficultés de compréhension; traduction; tänka högt-metoden; French language; Franska språket;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka hur inlärare av franska (främmande språk) går tillväga för att förstå text samt hur tvärspråkliga och inomspråkliga lexikala likheter, inlärarnas kompetensnivå och tillvägagångssätt påverkar läsförståelsen. De 21 deltagarna har olika kompetensnivåer i franska: nybörjare, mellan- eller avancerad nivå. LÄS MER

  4. 4. Radiation dose and image quality in diagnostic radiology : optimization of the dose - image quality relationship with clinical experience from scoliosis radiography, coronary intervention and a flat-panel digital detector

    Författare :Håkan Geijer; Hans Ringertz; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :MEDICINE; MEDICIN;

    Sammanfattning : Det är känt att röntgenstrålning kan orsaka cancersjukdomar, hudskador och andra sidoeffekter. Därför är det viktigt och även föreskrivet i lag att strålexpaneringen inom diagnostisk radiologi skall sänkas så långt som möjligt. Detta kallas på engelska ALARA-principen (As Low As Reasonably Achievable). LÄS MER

  5. 5. CLEFT LIP AND PALATE IN ADOLESCENCE IDENTIFYING VARIABLES RELATING TO PSYCHOSOCIAL CONCERNS

    Författare :Martin Persson; Malmö Institutionen för kliniska vetenskaper; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; self-concept; introversion; Surgery; orthopaedics; traumatology; traumatologi; ortopedi; Kirurgi; Psychiatry; psychosocial; cleft lip palate; clinical psychology; psychosomatics; Psykiatri; klinisk psykologi; psykosomatik; Public health; epidemiology; Folkhälsa; Psykologi; Psychology; epidemiologi; psychology; academic achievement; muscle strength; intellectual capacity; weight; statue;

    Sammanfattning : In study I, 55 adolescents with cleft lip and palate and 31 adolescents without cleft filled out two questionnaires: the Tennessee Self-Concept Scale to assess self-concept, and the Eysenck Personality Questionnaire Inventory to assess the degree of introversion. In studies II & III, data regarding physical characteristic and general intellectual capacity were obtained from the Swedish National Service Enrolment Register for the years 1991-97. LÄS MER