Sökning: "emotion concepts"

Visar resultat 16 - 20 av 20 avhandlingar innehållade orden emotion concepts.

  1. 16. Hot om vräkning Tre aktörers perspektiv

    Författare :Johan Holmdahl; Stockholms universitet.; [2009]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; eviction; organisation; landlord; social welfare office; tenant; scope of action; coping; vräkning; organisation; hyresvärd; socialtjänstkontor; hyresgäst; handlingsutrymme; coping; SOCIAL SCIENCES Social sciences Social work; SAMHÄLLSVETENSKAP Socialvetenskap Socialt arbete; Social Work; socialt arbete;

    Sammanfattning : From the filing of an application to evict to the final execution of an eviction order is a long and complicated process. This raises questions about how the actors involved experience and act during this process. LÄS MER

  2. 17. Myt, makt och möte Om ett genuskulturellt rotsystem betraktat genom en skådespelarutbildning

    Detta är en avhandling från Stockholm : Institutionen för musik- och teatervetenskap

    Författare :Ulrika von Schantz; Stockholms universitet.; [2007]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; actor education and gender; cutural hegemony; cultural heritage; power relations; psychoanalysis; hermeneutics; myths and discourses; HUMANITIES and RELIGION Aesthetic subjects Theatre; HUMANIORA och RELIGIONSVETENSKAP Estetiska ämnen Teatervetenskap; teatervetenskap; Theatre Studies;

    Sammanfattning : This dissertation concerns a certain experienced (sub)reality, a reality which emerged from something “in between”, from a confluence of factors - the project Gender on Stage, a particular actor education programme and myself in the role of observer. The project Gender on Stage started as an interdisciplinary study between the National Academy of Mime and Acting in Stockholm and the Department of Theatre Studies and the Department of Nordic Languages at Stockholm University. LÄS MER

  3. 18. Moving and Jamming Implications for Social Movement Theory

    Detta är en avhandling från Institutionen för samhällsvetenskap

    Författare :Åsa Wettergren; Karlstads universitet.; Göteborgs universitet.; Gothenburg University.; [2005]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SOCIAL SCIENCES Social sciences Sociology; SAMHÄLLSVETENSKAP Socialvetenskap Sociologi; Sociologi; Sociology; culture jamming; new social movements; culture studies; sociology of emotions; late capitalism; information society; discourse theory; post-structuralism; adbusters; collective identity;

    Sammanfattning : The present compiled dissertation explores culture jamming as a social movement in late capitalist information society. Culture jamming embraces groups and individuals practicing symbolic protest against the expansion and domination of large corporations and the logic of the market into public and private life. LÄS MER

  4. 19. Lyckans betydelse : sekularisering, sensibilisering och individualisering i svenska skillingtryck 1750–1850

    Detta är en avhandling från Agerings bokförlag

    Författare :Anna Nilsson Hammar; Lund University.; Lunds universitet.; [2012]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; sensibilitet; sensibilisering; sekularisering; förnöjsamhet; dygd; lycklig; lycksalighet; lycka; anthropology; cosmology; chapbooks; begriffsgeschichte; conceptual history; individualization; sensibilization; sensibility; secularization; moral; religion; virtue; blessedness; felicity; happiness; bliss; individualisering; begreppshistoria; Koselleck; skillingtryck; kosmologi; världsbild; antropologi; människosyn;

    Sammanfattning : This dissertation takes its departure from the methodology of German Begriffsgeschichte and sets out to explore the use of the concept of happiness in Swedish chapbooks (skillingtryck).The period considered, 1750-1850, frames the transition from early modern to modern society, a time that has often been labeled Sattelzeit or Schwellenzeit. LÄS MER

  5. 20. Man kan aldrig kunna allt om musik - det känns verkligen stort en pragmatisk studie om gymnasieungdomars begreppsliggörande av kunskap och lärande i musik

    Detta är en avhandling från Stockholm : KMH-förlaget

    Författare :Johan Nyberg; Kungl. Musikhögskolan.; [2011]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; musikpedagogik; musikkunskaper; musikaliskt lärande;

    Sammanfattning :  In my profession as a music teacher in upper secondary school, I have often encountered students who express a dichotomy between their association of music in everyday life and music in school. This display of conflict can for instance surface when it becomes obvious to them that working with and learning music may comprise more than performative or aesthetic aspects. LÄS MER