Sökning: "elevers attityder"
Visar resultat 1 - 5 av 12 avhandlingar innehållade orden elevers attityder.
1. Attityder till naturvetenskap : Förändringar av flickors och pojkars attityder till biologi, fysik och kemi 1995 till 2007
Sammanfattning : I den här avhandlingen beskrivs hur hög- och lågpresterande flickors och pojkars attityder till biologi, fysik och kemi har förändrats från 1995 till 2007. Data från den svenska delen av TIMSS-studierna för årskurs 8 i Sverige används. LÄS MER
2. Motivationer, attityder och moderna språk : En studie om elevers motivationsprocesser och attityder vid studier och lärande av moderna språk
Sammanfattning : Motivations, Attitudes and Modern Languages. A study of students’ motivational processes and attitudes while learning foreign languages.This doctoral thesis investigates students’ motivational processes and attitudes while studying and learning foreign languages (FLs). LÄS MER
3. Having an attitude toward technology : Rethinking PATT studies from a theoretical perspective to study students’ attitudes toward technology
Sammanfattning : Attitudes are complex and consist of emotions, beliefs, and behavior. The overall aim of this thesis is to contribute to a theoretically anchored understanding of attitudes toward technology by exploring the three components of attitudes: affective, cognitive, and behavioral among 12-15-year-old students in Sweden. LÄS MER
4. Bokstavliga svårigheter - faktorer som påverkar gymnasieelevers algebralärande
Sammanfattning : I en longitudinell studie undersöks vilka faktorer som påverkar hur elever på ett gymnasiums naturvetenskaps- och teknikprogram lär sig algebra. En årskull elevers begreppsutveckling följs under deras tre gymnasieår med hjälp av tester, enkäter och intervjuer, och de bestående kunskaperna efter gymnasietiden noteras. LÄS MER
5. Motiverande grundskolemiljö med fokus på klassrummet
Sammanfattning : The prime purpose of the work in hand is to present factors/concepts important in generating a motivating environment in our compulsory school system, with a focus on the classroom, the analysis being based on the goals stated in the national curriculum. Expressed in greater and more explicit detail, the purpose of this study was initially to a)investigate how pupils and school principals perceive that schools have achieved the goals of the curriculum for the compulsory school system (Swedish Ministry of Education, 1994), and b), with reference to Lpo 94 identify and analyse important concepts in the school environment and then study these in a correlation analysis. LÄS MER