Sökning: "educational transition"

Visar resultat 1 - 5 av 126 avhandlingar innehållade orden educational transition.

  1. 1. Småbarnsskolan: vad hände och varför?: en sekellång historia studerad med fokus på förändring av pedagogisk verksamhet från 1833 och framåt

    Författare :Britten Ekstrand; Utbildningsvetenskap; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; educational history; Infant schools; school history; transition; long term educational change; frame factor theory; pioneers of Froebelian work.; nursery schools; Comparative and historical pedagogy; Jämförande och historisk pedagogik; Education; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : Some fields in the research about the history of childcare in the nineteenth century in Sweden is lacking. In popular textbooks infant schools (småbarnsskolor) are thought of and described as a pedagogical and social activity, while a later phenomenon, the nursery schools, seemed to lack all pedagogical insight, care-taking was exclusively at hand. LÄS MER

  2. 2. Educational reform under political transition : a study of change in Portuguese education in the 1970's

    Författare :Maria Emília Catela; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Utbildningspolitik; Utbildningsreformer; Skolan; Matematik; Prestation; Portugal;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. På väg in i skolan : Om villkor för olika barns delaktighet och skriftspråkslärande

    Författare :Gunilla Sandberg; Anders Garpelin; Kerstin Bengtsgård; Solveig Hägglund; Mälardalens högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; first grade; literacy; preschool-class; special needs education; transition; Didactics; didaktik;

    Sammanfattning : The start of school is an important period in life. For some children, it is critical and affects their first time in school. It might have great importance for their learning and well-being. LÄS MER

  4. 4. Learning to be at a distance : structural and educational change in the digitalization of medical education

    Författare :Fanny Pettersson; Anders D. Olofsson; Tor Söderström; Christina Ljungberg; Andreas Lund; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Distance education; medical education; medical program; regionalized medical program; rural clinical school; digitalization; digital technologies; technology-enhanced learning; TEL; cultural-historical activity theory; CHAT; transition; transformation; conflicts; contradictions; dominant- non-dominant activities; levels of learning; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : As an expression of current challenges faced by contemporary societies, past decades have witnessed heavy demands for higher education to change and transform. One key question here has been the increased digitalization of higher education. LÄS MER

  5. 5. Matematikämnet och stadiebytet mellan grundskolan och gymnasieskolan : En enkät- och klassrumsstudie

    Författare :Niclas Larson; Christer Bergsten; Lisa Björklund Boistrup; Kirsti Hemmi; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Mathematics education; career choice; transition; framing; Matematik; undervisning; gymnasieval; stadiebyte; inramning;

    Sammanfattning : Studiens övergripande syfte var att undersöka matematikutbildningen och matematikämnets roll i samband med stadiebytet från grund- till gymnasieskolan. Studien styrdes av två forskningsfrågor gällande den bild eleverna ger av matematikämnets betydelse för deras val av gymnasieprogram samt vad som karaktäriserar matematikutbildningen i årskurs 9 och gymnasiets årskurs 1. LÄS MER